אדם נוימן, מייסד חברת המשרדים המשותפים WeWork שנאלץ לפרוש ממנה, מצא לעצמו מיזם עסקי חדש: בעל דירות.
בוול סטריט ג'ורנל דיווחו כי חברות הקשורות לנוימן רכשו אחזקות רוב ביותר מ-4,000 דירות בשווי של מעל מיליארד דולר בארה"ב בערים כמו אטלנטה, נאשוויל, מיאמי ופורט לודרדייל (בפלורידה). המידע מתבסס על מסמכים שהוגשו לבית המשפט, תיעוד עסקי, ועל פי אנשים המעורים בנושא, שלדבריהם חלק ניכר מההשקעות הללו בוצעו במהלך השנה החולפת.
1 צפייה בגלריה
אדם נוימן
אדם נוימן
אדם נוימן
(איי פי)
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
נוימן עצמו חשף בפני חברים ומקורבים עסקיים את שאיפותיו להקים חברה שתטלטל את תעשיית הדיור להשכרה. עם זאת, בשלב זה לא ברור כיצד בדיוק הוא מתכוון להגשים את המטרה הזו וההשקעות שלו עד כה הן השקעות מסורתיות בבנייני דירות.
לפי אחד המקורבים, נוימן מעוניין להקים מותג דירות מוכר שיכלול שלל שירותים ופינוקים. כך למשל, הנכס שרכש בנאשוויל טנסי הוא בעל 268 יחידות דיור וכולל בריכת מי מלח, גינת כלבים ושירות איסוף אשפה. המקורבים ציינו כי נוימן מקווה למשוך את אותה קבוצה דמוגרפית של צעירים אליהם פנתה WeWork. לפי אחד המקורבים, נוימן משקיע גם במספר חברות סטארטאפ.

משתמש בהונו האישי לרכישת האחזקות בבנייני הדירות

נוימן (42) הישראלי לשעבר, הקים את WeWork ב-2010 וגייס עבור החברה מעל 10 מיליארד דולר, שהעניקו לה בשיאה הערכת שווי של 47 מיליארד דולר. הוא נאלץ לפרוש מהחברה בשלהי 2019 לאחר כישלון התוכניות להנפיק אותה וביקורות על סגנון הניהול שלו וההפסדים הכבדים. WeWork הונפקה בסופו של דבר בשנה שעברה ובעלת שווי שוק של שבעה מיליארד דולר.
בכל זאת נוימן הספיק להתעשר בתקופתו בחברה ולפי אחד המקורבים הוא משתמש בהונו האישי לרכישת האחזקות בבנייני הדירות. בתקופת כהונתו כמנכ"ל מכר נוימן ביחד עם שותפו מניות בשווי מעל 500 מיליון דולר, במחיר גבוה בהרבה מכפי שהמניה נסחרת כיום. בנוסף, כחלק מהסכם הפרישה שלו שילמה לו סופטבנק - בעלת השליטה ב- WeWork - קרוב ל-200 מיליון דולר ואף רכשה ממנו מניות בשווי 578 מיליון דולר.

עלייה בדמי השכירות

סקטור בנייני הדירות אליו נכנס נוימן כעת מעורר עניין בקרב המשקיעים מאז תחילת המגפה. השכירות בעלייה בערים רבות על רקע העלייה בהכנסות משקי הבית והמחסור בדיור. ערים כמו נאשוויל ומיאמי אף מושכות תושבים מצפון מזרח ארה"ב שמעדיפים מזג אוויר חם יותר ונמשכים למחירי הדיור ושיעורי המס הנמוכים יותר.
אחזקות הנדל"ן של נוימן, הכוללת שני בנייני דירות באטלנטה, הן לרוב בבניינים שנבנו לאחרונה עם יותר מ-200 דירות וחללים משותפים מרובים. כך למשל, בפורט לודרדייל רכש נוימן בניין של 639 דירות, הכולל חלל עבודה משותף, גינה קהילתית ומספרה, כך לפי אתר חברת הנדל"ן שמאחורי הפרויקט.
במרכז מיאמי חתם נוימן לאחרונה על חוזה לרכישת אחזקת רוב במגדל הדירות "קאובה" הכולל 444 דירות בשווי 200 מיליון דולר. חברה הקשורה לנוימן היא הבעלים של בניין סמוך עם 387 דירות.
לפי הדיווח, נוימן השקיע גם בדירות בפרברים, שם נרשם עלייה בביקוש בשל העבודה מרחוק. בבעלותו אחזקות בבניינים בדיקטור בג'ורג'יה ובנורוולק, קונטיקט.