הרפורמה ה-32 מתוך ה-40 שנותרו בחוק ההסדרים אושרה אמש (יום ראשון) בוועדת הכספים. הוועדה אישרה לקריאה שנייה ושלישית את החוק לעידוד השקעות הון שבפרק השכירות המוסדית וסיימה בכך את עיקרי חקיקת הוועדה במסגרת חוק ההסדרים.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
הוועדה אישרה בכך את חוק השכירות המוסדית אשר קובע שיעורי מס מופחתים על הכנסה חייבת ממכירת דירות להשכרה או על השבח הריאלי ממכירת דירות להשכרה, וכן על ההכנסה החייבת מהשכרת הדירות, בכפוף לכך שהדירות יושכרו למגורים למשך 15 שנים מתוך 18 השנים הראשונות שלאחר תום הבנייה. זאת, כאשר השוכרים ייהנו מתקופות השכרה רצופות של 5 שנים לכל הפחות.
1 צפייה בגלריה
(צילום: יריב כץ)
ההטבות הינן בגין בניין חדש ובבעלות של חברה או של יחיד. על הבניין לכלול את אחת משתי האופציות, הגבוהה מבין השתיים: 10 דירות להשכרה או שלפחות 66% מהדירות בבניין, אשר שטחן מהווה לפחות 50% משטח הבניין הכולל, יהיו מיועדות להשכרה. באזור פריפריאלי על הבניין לכלול 6 דירות להשכרה או שלפחות 30% מהדירות בבניין, אשר שטחן מהווה מינימום 30% משטח הבניין הכולל, יהיו מיועדות להשכרה.
לעניין הטבות המס נקבע מודל מדורג, שיאפשר מכירה רק לאחר 15 שנות שכירות ויעודד שכירות בת 20 שנה: ב-5 השנים הראשונות תזכה החברה המשכירה למס מופחת על הכנסה משכירות בגובה 11% (בתנאי שהדירות הושכרו בממוצע ל-5 מתוך 6 השנים הראשונות), לאחר 5 שנים ועד 10 שנים יעמוד המס על 9%, אחרי 10 שנים ועד 15 שנים יהיה המס 7% (לאחר 15 שנים ניתן למכור), ולאחר 15 עד 20 שנה ומעלה יעמוד המס על 5%.