חברת הפיננסים והבנקאות האמריקנית סיטיגרופ פיטרה כמאה עובדים בתחום המשכנתאות, בשל השמבר הכלכלי בארה"ב וההאטה הנרשמת בשוק הדיור האמריקני. כך לפי דיווח בבלומברג.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
ברקע, עליות המחירים החדות בארה"ב והעלאות הריבית המשמעותית שהעלו את תשלומי המשכנתאות, גרמו לרבים במדינה לשקול מחדש את רכישת הבית. כך למשל, סך הבקשות למשכנתאות ירד בלמעלה מ-50% השנה וסך הבתים שעומדים למכירה ביולי הגיע לשפל חדש מאז פרוץ מגפת הקורונה.
2 צפייה בגלריה
הונאה משכנתא משכנתה משכנתאות ארצות הברית ארה"ב
הונאה משכנתא משכנתה משכנתאות ארצות הברית ארה"ב
בית למכירה בארה"ב
(צילום: AP)
בחברה, אשר מעסיקה למעלה מ-230 אלף עובדים ברחבי העולם, טענו כי "קיצצנו מספר קטן של משרות בצוות המשכנתאות בשל תהליכי התייעלות פנימיים. ההחלטה לפטר אפילו עובד סטודנט אחד היא קשה מאוד, במיוחד בזמנים מאתגרים אלו, ואנו עושים כמיטב יכולתנו על מנת לתמוך בכל אחד מהמפוטרים ולסייע להם למצוא משרה חדשה בתוך החברה או מחוצה לה".
ההכנסות של סיטיגרופ מתחום המשכנתאות עמדו על 7.2 מיליארד דולר במחצית הראשונה של 2022, ירידה של 15% לעומת התקופה המקבילה אתשקד.
סיטיגרופ לא הייתה החברה היחידה בתחום שביצעה קיצוצים לאחרונה בעקבות המצב. ג'יי פי מורגן צ'ייס, הבנק הגדול ביותר בארה"ב לפי שווי נכסים, פיטר גם הוא מאות עובדים בתחום המשכנאות והעביר מאות נוספים למשרות אחרות בתוך הבנק. גם חברת השירותים הפיננסים ולס פארגו שוקלת כיצד לקצץ את סקטור המשכנתאות הנרחב שלה.

האבטלה בארה"ב עלתה ל-3.7%

בתוך כך, בסוף השבוע האחרון פורסם בארה"ב דוח התעסוקה לחודש אוגוסט, לפיו שיעור האבטלה במדינה טיפס ל-3.7% - הגבוה ביותר בששת החודשים האחרונים ומעל תחזיות האנליסטים.
2 צפייה בגלריה
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נאום פנסילבניה
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נאום פנסילבניה
נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן
(צילום: AFP)
העלייה בשיעור האבטלה נובעת מתוספת של 344 אלף אנשים למספר המובטלים שטיפס ל-6 מיליון; במקביל, שיעור ההשתתפות בכח העבודה עלה ב-0.3 נקודות האחוז ל-62.4%. נתון זה מגלם בתוכו גם עלייה במספר הנשים שחזרו לכוח העבודה.
עם כל זאת, הצמיחה בשוק העבודה הואטה אמנם באוגוסט אך נותרה יציבה, זאת על אף העלאות הריבית והחשש ממיתון אפשרי.
הנתונים על העלייה בשכר מגיעים בעוד האינפלציה בארה"ב טיפסה לשיא של 40 שנה. בבנק הפדרלי המרכזי מנסים לבלום את עליות המחירים בשורה של העלאות ריבית, שצפויות להמשיך גם בשנה הבאה.
אף שבכירים בבנק המרכזי הודיעו לאחרונה כי המדיניות לא צפויה להשתנות, ההערכה היא כי קרוב לוודאי שקובעי המדיניות בבנק יעקבו מקרוב אחר נתוני התעסוקה.