כ-27% מהמשרות במדינות ה-OECD, שמסתמכות על כישורים שיכולה לספק טכנולוגיה של בינה מלאכותית (AI) - עשויות להיעלם בשנים הבאות, כך לפי דוח שהוציא הארגון אתמול (שלישי).
מחברי הדוח מציינים כי כבר עכשיו יש מספר עדויות לפיטורי עובדים בחברות שהבינו שהן יכולות להסתמך על AI במקומם, ונראה שהגל הזה רק יתעצם. במדינות מזרח אירופה שיעור המשרות שנמצא בסיכון הוא אף גבוה יותר.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
1 צפייה בגלריה
אתר CNET
אתר CNET
בינה מלאכותית
(עיבוד תמונה. צילום: shutterstock)
ההגדרה של משרות בסיכון לפי ה-OECD הן כאלה שיותר מ-25 מ-100 התכונות שנדרשות בכדי לבצע אותן, יכולות להתבצע בקלות ע"י טכנולוגיה של בינה מלאכותית.
לפי סקר שערך הארגון בשנה שעברה, שלושה מתוך כל חמישה עובדים חוששים שיאבדו בעשור הקרוב את עבודתם לטובת AI. הסקר נערך בקרב 5,300 עובדים ב-2,000 חברות ייצור ופיננסים בשבע מדינות ב-OECD. מנגד, שני שליש מהעובדים שענו על הסקר, שעובדים עם טכנולוגיית AI אמרו כי היא הפכה את עבודתם ליותר נוחה.
"האופן שבו בינה מלאכותית תשפיע בסופו של דבר על העובדים, והאם היתרונות שלה יעלו על הסיכונים, תלויה במדיניות בה ננקוט", אמר מזכ"ל ה-OECD, מתיאס קורמן. "ממשלות חייבות לעזור לעובדים להתכונן לשינויים ולהפיק תועלת מההזדמנויות שטכנולוגיית ה-AI תביא".
מחברי הדוח מציינים כי "קביעת שכר מינימום והסכמים קיבוציים יעזרו להקל על חששות העובדים, וכי הממשלות והרגולטורים צריכים להבטיח שזכויות העובדים לא ייפגעו".