רוצים לקנות עדשות מגע בזול? לא תוכלו. אחרי שפורסם שקיימת אפשרות לקנות עדשות מגע של ג'ונסון אנד ג'ונסון מטורקיה - האתרים שמוכרים את העדשות נחסמו.
ישראלים החלו להזמין מטורקיה עדשות מגע ג'ונסון אנד ג'ונסון בכמויות, אחרי שנודע כי קבוצת הפייסבוק "רעות תקני לי" פרסמה שמחירן נמוך ב-70% ממחיר ישראל.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
האתר שנחסם אחרי הנהירה של הישראלים
האתר שנחסם אחרי הנהירה של הישראלים
האתר שנחסם אחרי הנהירה של הישראלים
(צילום מסך)
חברת המשלוחים יושופס הציעה את המשלוח מהאתר הטורקי בשיתוף פעולה עם קבוצת הפייסבוק וקיבלה מאות הזמנות מדי יום ואז האתר נחסם.
"איתרנו את העדשות הזולות מטורקיה כדי להקל על צרכנים", מסביר ירון בן אלי, הבעלים של יושופס. "ראינו את פערי המחיר העצומים. עבדנו מול הקבוצה של רעות והקהל הרחב וזה עבד יפה. אחרי פרסום בטלוויזיה הגענו ל-600 הזמנות בשעה-שעתיים. יש פער של 70% במחירים וזה מאוד מעניין צרכנים. אלה פערי מחיר עצומים. מה שנמכר פה ב-700 שקל עולה שם פלוס משלוח 250 שקל, אבל מיד אחרי הפרסום האתר נחסם. נמשיך לנסות לתת מענה ליוקר המחייה".
האתר נחסם כנראה ברגע שהישראלים גילו אותו בהמוניהם בעקבות השידור, למרות שעוד קודם לכן כאמור ישראלים קנו שם. לא ברור מי החוסם: האתר עצמו, היבואן או גורמים שמוכרים את העדשות בישראל ולא רצו לוותר על הרווחיות העצומה שיש לכאורה במכירת העדשות האלה בישראל. אתר חלופי שנמצא ומוכר גם הוא את העדשות נחסם לישראלים עד מהרה באותו האופן.
פניות לאתר לא עזרו. נעשו גם פניות למשרד הכלכלה, לנספח הכלכלי הטורקי וכרגע בודקים מי זה שחסם את ה-ip הישראלי, אבל לא ניתן לרכוש שם מישראל.
בקבוצת "רעות תקני לי", האתר פורסם כך: "הכירו את lens market, אתר טורקי ותיק ומצויין שמוכר עדשות מגע של כל המותגים המובילים.המחירים? נשמטה לי הלסת, ממש ככה. יחד עם יושופס יצרנו הטבה בלעדית עם משלוח מוזל שיעשה את הכל שמח יותר.
"בלעדי לרעות תקני לי - משלוח מוזל לעדשות מגע ב- 19 דולר עד הבית. רוצים דוגמאות? בבקשה: מארז 6 אריזות Acuvue Moist Combi Set 6 boxes החל מ 940TL, כ-170 שקל. משלוח יושופס עד הבית - 19 דולר, כ-62 שקל, סך הכל כ-232 שקל כולל משלוח עד הבית.  כ-39 שקל לחבילה.
"מארז 6 אריזות Acuvue OASYS®️ 1-Day Combi Set 6 Boxes החל מ-1270TL, כ-230 שקל, משלוח יושופס עד הבית - 19 דולר, כ-62 שקל, סך הכל כ-292 שקלים כולל משלוח עד הבית.  כ-48.7 שקל לחבילה! שימו לב - כדי למקסם את ההטבה כדאי לרכוש מארזים או מס' חבילות נפרדות".
רעות לונברג, מנהלת קבוצת "רעות תקני לי" מספרת: "לפני 3 שבועות העלתי בקהילה אתר טורקי לעדשות מגע שנמכרות שם בחצי מחיר מישראל. אלה היו שבועיים של אושר ואלפי קניות מישראל של ישראלים שפתחנו להם עולם צרכני משוגע.
"לאחר שבועיים האתר נחסם לקנייה. לא ניתן לבצע הזמנות לישראל (גם לא דרך vpn) האם האתר נבהל מהכמות? האם מדובר בהתערבות של היבואן הישראלי? האם אתר סחר ישראלי מעורב בזה ולא רוצה שישראלים יהנו משוק חופשי? אלו רק השערות לא עובדות.
"לא ויתרנו, מצאנו אתר נוסף. לא עברה חצי שעה מרגע שהעלתי אותו בקהילה והופ חסמו אותו גם (אתר שלפני כמה ימים שלח בכיף - ערכנו הזמנות בדיקה) כעת לא ניתן להיכנס ובוודאי לא לקנות. מישהו ממש מתנכל וחוסם כל אפשרות לרכוש בזול עדשות מגע".
לא ניתן היה להשיג את תגובת האתר הטורקי או את תגובת ג'ונסון אנד ג'ונסון עד מועד פרסום הידיעה.