התחדשות עירונית בדרום מזרח תל אביב: חברת אאורה מתקדמת עם פרויקט הריסה ובנייה ברחוב הטייסים 92 בעיר ואתמול (א') התקיים אירוע הריסה במסגרתו נהרס בניין מגורים ישן לטובת הפרויקט. מדובר בבניין בן 4 קומות עם 24 דירות שאותו יחליף מגדל מגורים בן 15 קומות ו-85 דירות חדשות סך הכל מעל שתי קומות של מרתפי חנייה. על פי החברה, לאחר ההריסה תחל הבנייה מייד והיא צפויה להסתיים בסוף שנת 2026. במסגרת הפרויקט 24 בעלי הדירות הישנות יפונו ויחזרו לדירות החדשות בתום הפרויקט.
נציין כי מדובר בתקופה לא פשוטה שעוברת על ענף הנדל"ן במהלכה לא מעט אתרי בנייה סגורים או עובדים בתפוקה חלקית בלבד, זאת עקב מחסור חמור בעובדים. במקביל, יש לא מעט פרויקטים שלא יוצאים לדרך בשל קושי במכירה והקיפאון בשוק, בין היתר בשל קושי לקבל את המימון הנדרש מהבנק המלווה לבנייה. מסיבה זו לא מובן מאליו לצאת לדרך עם פרויקט בתקופה זו. במקרה של הפרויקט שנהרס כעת, מהחברה נמסר כי 42 דירות עבר נמכרו, היקף גבוה יותר משמעותית מהפרי-סייל (המכירה המוקדמת) הנדרשת לצורך קבלת מימון.
1 צפייה בגלריה
פרויקט התחדשות עירונית של חברת אאורה בדרך הטייסים בתל אביב
פרויקט התחדשות עירונית של חברת אאורה בדרך הטייסים בתל אביב
פרויקט התחדשות עירונית של חברת אאורה בדרך הטייסים בתל אביב
(צילום: אסף משיח)
מדובר בפרויקט פינוי בינוי במסגרתו אושרה תב"ע נקודתית במתחם והחברה החלה לקדם את הפרויקט לפני כ-4 שנים. עוד על פי נתוני החברה, ההכנסות הצפויות מהפרויקט מסתכמות בסך 176 מיליון שקל.
הפרויקט, שתוכנן על ידי מילבאואר אדריכלים, ממוקם בשכונת נווה חן, בין הספארי והפארק הלאומי ברמת גן לבין פארק אדית וולפסון, במפגש עם דרך השלום. בנוסף, הפרויקט נמצא בסמוך לתוואי המתוכנן של הקו הסגול של הרכבת הקלה.

"עברנו כברת דרך ארוכה"

באירוע ההריסה נכחו חלק מבעלי הדירות הישנות, מנכ"ל ובעלי חברה אאורה עו״ד יעקב אטרקצ'י, עורך הדין של בלי הדירות, עו״ד אלי סגל ממשרד עו"ד יהב ושות' וראש מנהלת הדיירים בפרויקט, יורם אוסידון.
פרויקט אאורה פיבקו בת ים. מימין לשמאל: אדריכל אילן פיבקו, ראש עיריית בת ים צביקה ברוט, מנכ"ל ובעלי אאורה יעקב אטקרצ'י.יעקב אטרקצ'י בעל השליטה ומנכ"ל אאורהצלם: רפי דלויה

"הריסה הוא תמיד אירוע של שמחה מהולה בעצב וזה כל היופי בהתחדשות עירונית שמסיימים תקופה ומתחילים תקופה חדשה במגדל מגורים חדש", כך אמר אטרקצ'י באירוע ההריסה, "עברנו עד כה כברת דרך ארוכה, ובעוד כשנתיים וחצי הדיירים ייהנו מסביבת מגורים חדשה המותאמת לצרכיהם עם אינטראקציה בין הדיירים החדשים לוותיקים".