כוכב הכדורגל ליונל מסי , שחולל רעידת אדמה השבוע לאחר שעזב את ברצלונה, יקבל חלק משכרו בקבוצתו החדשה, פריז סן ז'רמן, במטבעות קריפטו של המועדון המכונים PSG. בעקבות ההודעה על כך קפץ המטבע ביותר מ-170% לשווי שיא של למעלה מ-60 דולר. היום (חמישי) נסחר המטבע בתנודתיות רבה ועומד על כ-39 דולר.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
PSG הוא "מטבע אוהדים" שנוצר על ידי מועדון הכדורגל הצרפתי ומאפשר למחזיקים בו להצביע בחלק מההחלטות הקשורות לקבוצה, רובן חסרות משמעות אמיתית. יחד עם זאת, למטבע בהחלט יש שווי כספי, כאשר לפי הדיווחים שווי המטבעות שקיבל מסי במסגרת ההסכם עומד על כ-30-25 מיליון אירו. יצויין כי הקבוצה עצמה לא פירסמה את המספר המדויק של המטבעות שקיבל מסי וטענה רק כי מדובר ב"מספר גדול".
1 צפייה בגלריה
לאו מסי בביתו החדש
לאו מסי בביתו החדש
לאו מסי בביתו החדש - פריז סן ז'רמן
(צילום: פריז סן ז'רמן)
מועדון הכדורגל המפורסם דיווח יחד עם Socios.com, פלטפורמת המסחר שסיפקה עבורו את המטבעות, כי נפח המסחר במטבע שבר שיאים השבוע ברקע ההודעה והגיע לשווי של 1.2 מיליארד דולר. אולם, על אף שזינק במעל למאה אחוזים, שווי השוק הכולל של המטבע עומד כיום על כ-115 מיליון דולר בלבד, לעומת הביטקוין למשל שעומד על למעלה מ-837 מיליארד דולר.
קבוצות כדורגל מובילות נוספות בעולם אשר מחזיקות במטבעות וירטואליים דומים משלהן הן מנצ'סטר סיטי האנגלית ומילאן האיטלקית.
מרק ארמסטרונג, האחראי על תחום השותפויות של מועדון הכדורגל, אמר בעקבות העליות בשווי המטבע: "הצלחנו להגיע לקהל חדש ברחבי העולם ולייצר רווחים דיגיטליים משמעותיים".
אלכסנדרה דרייפוס, מנכ"ל Socios.com, ציין כי מועדון הכדורגל הרוויח לא מעט כסף מהעליות הללו והוסיף כי הוא "מאמין שזו יכולה להיות תחילתו של טרנד חדש של מטבעות אוהדים". זאת כאמור, על אף שלמטבעות הללו וזכות ההצבעה הנלווית אליהן אין ממש יכולת לשנות משהו שקשור למבנה הקבוצה, פעילותה על המגרש או תוצאותיה.