ההגרלה הגדולה של תוכנית "דירה בהנחה" תידחה לאחרי פסח, וההרשמה להגרלה לא תיסגר היום (ג') בחצות כמתוכנן אלא תידחה ב-12 ימים. כך החליט היום שר הבינוי והשיכון זאב אלקין. הסיבה לדחייה היא הכמות הגדולה של משקי הבית שביקשו להנפיק תעודות זכאות בשבועיים האחרונים וטרם קיבלו מענה מסיבות שונות.
כדי לאפשר לאותם אנשים להשלים את התהליך, הוחלט על דחיית ההרשמה. למעשה, ההרשמה להגרלה הוארכה עד ל-10.4.2022, והמועד האחרון להגשת בקשה לאישור זכאות, למי שעוד לא התחיל בתהליך, הוא עד היום בחצות. החל מהיום בחצות לא ניתן יהיה להגיש בקשות חדשות להכרה בזכאות לתוכנית עד ליום אחרי סיום ההרשמה להגרלה - 11.4.22. תוצאות ההגרלה יידחו גם הן בהתאם, ויפורסמו בסוף חודש מאי.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
אתר בנייה
אתר בנייה
אתר בנייה
(צילום: shutterstock)
ההגרלה הגדולה שכוללת כעשרת אלפים דירות מוזלות בעשרות יישובים גררה ביקוש רב מצד הזכאים. מיום ההכרזה על ההגרלה ופתיחת ההרשמה, הוגשו לא פחות 57.5 אלף בקשות להנפקת תעודות זכאות ואושרו מעל 44 אלף זכאויות.
על פי שר השיכון אלקין, חלק ניכר מהבקשות אושרו אך ישנן בקשות שלוקח פרק זמן גדול יותר לברר, ולכן הוחלט לדחות את סיום ההרשמה כדי שכל מי שביקש להוציא תעודה יטופל ויקבל תעודה אם הוא זכאי לה.
ממשרד השיכון נמסר כי: "על אף שהמשרד מחויב לבצע את בדיקת הזכאות להשתתפות בהגרלה רק למי שהגיש בקשה לזכאות עד ליום 20.3.22, הוחלט, לפנים משורת הדין, לעשות את מירב המאמצים ולטפל בבקשות לזכאות שהתקבלו בחברות עד ליום 29.3.22. זאת, במטרה לאפשר למי שהגיש בקשה ויימצא זכאי לממש את זכאותו להשתתף בהגרלה זו".
עוד נמסר כי בקשה תיחשב כ"בקשה שהתקבלה" אם הועברה באתר המקוון, השארת הודעה טלפונית במוקדים, או שליחת הודעה במייל לאחת מכתובות המייל של שלוש החברות המוצעות, אלונים, מילגם או עמידר.
נכון להיום, נרשמו למעלה מ-100 אלף משקי בית להגרלות, המספר הגדול ביותר אי פעם שנרשמו להגרלה שערך משרד הבינוי והשיכון מאז החלו ההגרלות הגדולות ב-2017. נזכיר כי במשרד הבינוי והשיכון הכריזו כי בשנה הקרובה יפורסמו כ-30 אלף דירות מוזלות להגרלה בין הזכאים, ושר השיכון אמר גם היום כי מתוכננות הגרלות נוספות בחודשים הקרובים.

בכיר במשרד השיכון באולפן ynet: "לא צפינו את הטירוף"

בשבוע שעבר, בצל לא מעט טענות על תקלות בתהליך הוצאת הזכאות וההרשמה להגרלה, אמר מנהל אגף השיווק במשרד השיכון והבינוי, אריאל רוזנברג, באולפן ynet כי "ציפינו שיהיה רישום, אבל אני כאן הרבה שנים ולא ציפינו למספרים כאלה. זה טירוף מוחלט".
באשר לטענות כי משרד השיכון לא נערך כראוי להגרלה, מה שהוביל אף לקריסה זמנית של האתר, טען רוזנברג כי "נערכנו טוב מאוד. לא יהיה בן אדם אחד שירצה להירשם ולא יירשם. בכל שעה נרשמים בין 800 ל-2,000 איש, זה לא נורמלי. נערכנו ולפי מה שאני יודע גייסו גם הרבה כוח אדם.
"מי שנרשם לזכאות בזמן ולפי הכללים יקבל זכאות גם בפחות מ-10 ימים. בנוסף, אנחנו ערוכים ויהיו עוד הגרלות. זו הגרלה של למעלה מ-10,000 יחידות דיור, עד סוף השנה יהיו עוד 20 אלף נוספות. כל חודשיים תהיה הגרלה של אלפי יחידות וגם מי שלא יזכה יוכל להשתתף בהגרלות הבאות שגם הן יהיו גדולות מאוד".