מוצרי השעועית הקפואה של סנפרוסט חוזרים למדפים, אחרי שייצורם ושיווקם הופסקו בשל גילוי חלקי נחש, עכבר, שבלול וכף רגל של ציפור בין היתר בשעועית ואפונה של החברה, שנמצאת בבעלות תנובה. הם ישובו לנקודות המכירה בהדרגה החל ממחר (ה'). סנפרוסט שולטת בכ-70% מהמכר הכספי בקטגוריית הירקות המוקפאים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
נראה שסנפרוסט החלה בהליך שיפור בקרת האיכות והמיון במפעל שלה במגדל העמק, אך לא הפעילה עד כה את שלוש מכונות המיון האופטי שהודיעה שתרכוש, לא ערכה שיפורים במיון אפונה שגם בה התגלו חלקי חיות ולא נקטה צעד דרמטי כמו חברת שטראוס, שבעקבות זיהום הסלמונלה במפעל השוקולד שלה סגרה את המפעל הזה ואת מפעל הממתקים שלה והקימה אותם מחדש. בתנובה מדווחים על מספר צעדי ייעול ושיפור אך לא כל ההבטחות של החברה התממשו, בינתיים.
1 צפייה בגלריה
חלקי עכבר ונשל של נחש בשעועית של סנפרוסט
חלקי עכבר ונשל של נחש בשעועית של סנפרוסט
חלקי עכבר ונשל של נחש בשעועית של סנפרוסט
(צילום: משרד הבריאות ומתוך הפייסבוק)
מתנובה נמסר כי "בהתאם להנחיות משרד הבריאות הוחל מיון מחדש של מלאי השעועית במפעל בטרם תשווק לצרכנים, הוגדל מספר העובדים במערך המיון הידני, שופרו תהליכי בקרת האיכות במפעל ותהליכי הליבה, בליווי צוות מומחים מקצועי חיצוני ופנימי, ננקטו פעולות הנדסיות לשיפור תהליכי המיון הקיימים, לרבות הפעלת נוהל בקרה מוגבר: הוספו עובדים להפעלת הממיינות האופטיות והוגברה תדירות הבקרה היומית על פעילותן. כן חודדו הנהלים והוגברה הבקרה בקרב עובדי המפעל, לרבות בנושא טיפול מהיר בפניות צרכנים. הוגדרו מחדש תהליכים ניהוליים, והורחב הצוות המקצועי בתחומי איכות, טכנולוגיה והנדסה.
"הפעולות האלה נערכות בנוסף להתייעצות עם מומחים חיצוניים ופנימיים מטעם החברה, המאפשרות לה לחזור ולשווק את מוצרי השעועית שהופסק ביוזמתה לאחרונה. החברה מתנצלת בפני לקוחותיה, ופועלת על מנת לצמצם משמעותית הישנות של מקרים כאלו בעתיד".

צרכנים גילו את חלקי החיות במוצרי סנפרוסט בחודשים יוני-אוגוסט. החברה לא דיווחה למשרד הבריאות אלא אחרי פרסום המקרים. היא סירבה לריקול בתחילה בתואנה שאין פה סכנה בריאותית, ומשרד הבריאות אילץ אותה לערוך אחד.
ב-22 באוגוסט סנפרוסט עצרה את שיווק השעועית לחנויות ואספה מיוזמתה את מוצרי השעועית שבחנויות. היא כאמור לא אספה מוצרי אפונה שגם לגביהם נתקבלו תלונות.
מסנפרוסט נמסר עוד כי "החברה מינתה מטעמה צוות של מומחים חיצוניים ופנימיים מדיסציפלינות שונות, לבחינת תהליכי הייצור ואבטחת האיכות במפעל סנפרוסט, לרבות מומחה אבטחת איכות בינלאומי, טכנולוגי מזון ומהנדסים בכירים, מנהל מחלבת אלון תבור לשעבר, מומחי חקלאות ועוד. בנוסף, החלה בביצוע סדרת צעדים לשיפור כלל תהליכי הבקרה במפעל, והבטחת האיכות המיטבית בקווי המיון, הייצור והאריזה בטווח הקצר והארוך.
"הרחבת מערך הממיינות האופטיות, ומערך מערכות הלייזר הקיים בקו הייצור עוד נמצא בתהליך ביצוע. המהלך יכלול הוספת שלוש ממיינות אופטיות במערך האריזה הממוכן, והוספת ממיינת אופטיות לגילוי גופים זרים בשלבי המיון ההתחלתיים. כן ייבחנו אמצעים נוספים לצמצום מזיקים וגופים מן החי, בטרם הגעת חומר הגלם מהשדה למפעל".