עזיבה נוספת בשטראוס: אחרי המנכ"ל גיורא בר דעה, סמנכ"ל טכנולוגיה וחדשנות (CTO) פרופ' אייל שמעוני, הודיע שהוא עוזב את תפקידו. שמעוני מוביל בימים אלה את פרויקט שיקום ושדרוג מפעלי השוקולד הממתקים של עלית בנוף הגליל, כדי להחזירו לעבודה אחרי משבר זיהום הסלמונלה. הוא היה גם זה שענה על שאלות צרכנים בשיאו של המשבר.
למרות ששמעוני ביקש לעזוב כבר לפני מספר חודשים, הוא קיבל על עצמו להוביל את ההשקעה בתשתיות בשני המפעלים ובמסגרת הפרויקט הוא מנהל את איתור טכנולוגיות המידע לניקוי ולשיקום המפעלים ושיפורם באמצעות יצירת קשר עם מומחים מהעולם, בעלי ידע בכל מה שקשור בניקוי מפעלי שוקולד, מפני שלא מדובר בתהליך רגיל ושכיח. הוא גם מלווה את מפעלי הקפה של שטראוס וסייע בעבודות תשתית שנעשו במפעל של סברה בווירג'יניה בעקבות בעיות איכות.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
מפעל עלית בנוף הגליל
מפעל עלית בנוף הגליל
מפעל עלית בנוף הגליל
(צילום: שרון צור)
"מרבית שנותיי בשטראוס עסקתי בטכנולוגיה וחדשנות, ולאחרונה התבקשתי וגם נרתמתי לקחת חלק בהתמודדות של קבוצת שטראוס עם משברים שונים", כתב בפוסט פרידה בפייסבוק.

"למרות שלא ניהלתי את תחום האיכות או המפעלים בשטראוס, חלקתי בחודשים האחרונים ימים ולילות בעיקר עם אנשי מפעל הממתקים שלנו בנצרת, במאמץ לשדרג את המפעל ולהחזיר אותו לעבודה. צוות איכותי, מקצועי, מסור ואנושי - שכל רגע אתו מרגיש כמו זכות גדולה.
"בכל בוקר אני יוצא מדלת הבית בידיעה שבסוף התהליך אוכל לעמוד מול השער ולראות את העובדים המסורים שלנו חוצים אותו בדרכם לרצפת הייצור. זו התמונה שעומדת לנגד עיני בכל רגע. אני כל כך שמח וגאה שניתנה לי ההזדמנות להוביל את הפרויקט, וכך אמשיך עד להשלמתו, אבל ההחלטה לא השתנתה, ובסוף השנה אני יוצא לחפש את השליחות הבאה".

שמעוני הגיע לשטראוס לפני 12 שנה, אחרי קריירה צבאית וקריירה אקדמית בטכניון. בחברה עסק בפיתוח וייצור טכנולוגי והיה אחראי על מהנדסים, צוותי פיתוח אריזות ותזונה ופרויקטים של חדשנות, כולל הטמעת יכולות ייצור מתקדם והובלת אסטרטגיית קיימות באריזות ומעבר לאנרגיות מתחדשות.
ב-2011 הקים את אלפא שטראוס - קהילת טכנולוגיות מזון שמטרתה לשלב בשטראוס טכנולוגיות פודטק באמצעות שיתופי פעולה עם מדענים, יזמים וסטארטאפיסטים בתחום. והיה ממקימי Food Accelerator Network והמאגד Food IoT BigData שמקדם פיתוח והטמעה של יכולות דאטה ויצור מתקדם בתעשיית המזון הישראלית. ב-2015 הוביל את הזכייה של שטראוס במכרז החממות של הרשות לחדשנות.
מאז נתגלה הזיהום במפעל השוקולד של החברה, באפריל, שטראוס סגרה את מפעלי השוקולד והממתקים שלה ולמעשה מקימה אותם מחדש. אחרי הכשלים החמורים שנתגלו בהם (בין היתר חדירת יונים למפעל וקירור לא נאות של שומן), שטראוס לא רק מנקה אותם מזיהומים ומנחילה נהלי עבודה משופרים ורמת בקרת איכות גבוהה, אלא גם מנצלת את ההזדמנות לשדרג את המפעלים.
בחברה טוענים שאם כבר גילוי הזיהום הביא לסגירה ועצירת פעילות המפעלים - זוהי הזדמנות לשפר תשתיות, להחליף צנרת ולחדש מערכות אנרגיה. "כדי להמשיך להשיא ערך לבעלי המניות, לא מספיק היה לעשות קוסמטיקה בפנים", אמר ל-ynet גורם בחברה.
אחת התוצאות של ההליך הממושך הזה, היא היעדרות ממושכת מאוד מהמדף של מוצרי השוקולד והממתקים של שטראוס. לאחרונה שטראוס החזירה למדפים כמה מוצרי שוקולד: שוקולד פרה מריר וכמה סוגי שוקולד עלית אגוזים, מתוצרת צרפת. כמו כן חלק ממוצרי רבע לשבע חזרו לנקודות המכירה, כשאלו מהם המכילים שוקולד מיוצרים במפעל חלופי בישראל.