אמש (שני) נערכה פגישת עבודה ראשונה במשרד ראש הממשלה בין בנימין נתניהו לשר בצלאל סמוטריץ. בחלקה השתתפו יועצים בודדים שלהם, אולם במשך שעה שלמה ישבו נתניהו וסמוטריץ' לבדם ודנו בארבע עיניים במצב המשק וקיימו הערכת מצב ראשונה ביחס לצעדים הכלכליים שיש לנקוט בתחומי ההתייקרויות במשק ועליית מחירי הדירות.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio

1 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס דיון כלכלי ראשון
ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס דיון כלכלי ראשון
הפגישה שהתקיימה אתמול
לפגישה הראשונה לא זומנו בכירי האוצר, בהם המנכ"ל רם בלינקוב, ראש אגף התקציבים יוגב גרדוס ומנהל רשות המסים ערן יעקב, שבעבר נקראו להשתתף בפגישות של ראש הממשלה עם שר האוצר. יתכן שהדבר נבע מרצון השניים לשמור בסודיות לפי שעה את המהלכים שהם מתכננים בכלכלת המדינה לחודשים הקרובים. ישיבה רחבה יותר צפויה להתקיים בשבוע הקרוב.
מטעמו של ראש הממשלה השתתף במפתיע בחלק מהפגישה יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה לשעבר, פרופ' אבי שמחון, ול-ynet נודע כי הוא צפוי לחזור לתפקידו, לאחר שהדבר יגיע בקרוב לאישור הממשלה.
בכירי האוצר החלו לבדוק בינתיים, בעקבות הפגישה, שתי סוגיות עיקריות: אפשרות סיוע לחברת החשמל כדי למתן את העלייה הגבוהה במחיר החשמל, שהתייקר החודש ב-8.2%, לאחר שהתייקר כבר בסוף הקיץ האחרון ב-8.6%. אין מדובר בביטול מוחלט של ההתייקרות שעלותה 2.2 מיליארד שקל. ההתייקרות המשמעותית במחירי החשמל מכבידה בעיקר על ההוצאות של השכבות החלשות.


כמו כן, מבקשים ראש הממשלה ושר האוצר לבחון מחדש את ההנחה במס על הדלק, שהסתיימה ב-31 בדצמבר, עם פקיעת הצו שעליו חתם שר האוצר הקודם, אביגדור ליברמן. יחד עם זאת, ההחלטה שהתגבשה בינתיים היא לחזור ולהפחית את המס על הדלק רק במידה שהדלק יתייקר בעקבות עליית מחירי הנפט בעולם בראשית החודש הבא. מחיר חבית הנפט בעולם דווקא ירד לאחרונה, ואלמלא ביטול הנחת המס בסוף דצמבר - מחיר הדלק אף היה יורד החודש ב-24 אגורות.
עוד נודע שלפי שעה לא בוחנים באוצר סבסוד של הרשויות המקומיות כדי לבטל את התייקרות מיסי הארנונה בשיעור של 1.4% בראשית החודש. האוצר לא יתערב גם בייקור המים בשיעור של 3.5% החל משלשום.
בפגישה דנו ראש הממשלה ושר האוצר בהכנת תקציב המדינה וחוק ההסדרים לשנים 2023-24, אולם היה זה רק דיון ראשוני וככל הידוע לפי שעה לא סוכמו עקרונות לתקציב החדש.