בצל הביקורת הציבורית הנרחבת נגד רמי לוי, אשר הודה בממצאי תחקיר ynet לפיהם הכריח קופאים וקופאיות ברשת להשלים חוסרים מכיסם הפרטי ואף טען כי לא יפסיק עם מדיניות זו "אחרת יפשוט רגל", לוי הכריז על תוכנית למימון לימודים אקדמאיים ל-1,300 הקופאים והקופאיות שעובדים כיום ברשת.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש" ב-ynet radio
התוכנית כוללת מלגות ללימוד תואר אקדמי בסך 30 אלף שקל לתקופה של שלוש שנות לימוד (מענק של 10,000 שקל יינתן בסוף כל שנת עבודה ולימודים). בנוסף, העובדים יוכלו להיעדר מהעבודה באישור במשך 40 שעות שנתיות לטובת לימודים ומבחנים, ואלו שירשמו לסמלול לתואר אקדמי יורשו לעבוד ב-3/4 משרה (145 שעות חודשיות).
1 צפייה בגלריה
רמי לוי
רמי לוי
רמי לוי
(צילום: אבי מועלם)
עוד במסגרת התוכנית, קופאים וקופאיות שיעבדו במשרה מלאה ברשת (182 שעות בחודש) וירצו להשלים בגרויות יקבלו מענק של 9,000 שקל עבור השתתפות בקורסים להכנה לשלוש בגרויות (על פי תנאי המענק).
תוכנית זו מצטרפת להטבה לחיילים משוחררים ולבוגרי שירות לאומי בצורת מענק של 6,000 שקל, אשר כבר היום ניתנת ברשת.

פרשת החוסרים בקופות מגיעה גם לכנסת

ברקע, כאמור, נמצאת פרשת החוסרים בקופות, אשר צפויה להגיע גם לדיון במליאת הכנסת ובוועדת הרווחה, לאחר שחברי הכנסת ציינו כי הרשתות גובות מאות שקלים מהקופאיות בגין חוסרים בקופה.
בנוסף, השבוע הגישו שני קופאים לשעבר ברשת בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד רשת חנויות רמי לוי שיווק השיקמה, במסגרתה הם מבקשים לייצג את "כל עובדי רשת רמי לוי, ובפרט הקופאים והקופאיות שעבדו אצל הרשת החל משבע שנים לפני הגשת בקשת האישור, ואשר היא גבתה מהם כספים בגין חוסרים בקופה, בין אם הם עדיין עובדים ובין אם לאו".
בקשה זו הצטרפה לשורת בקשות דומות שהוגשו מאז חשיפת הפרשה, בהן נגד הרשתות אושר עד, פרשמרקט וויקטורי - אשר נגדה הבקש לייצוגית אף אושרה.
בריאיון לאולפן ynet בשבוע שעבר לוי הגיב לראשונה לטענות ואמר בתגובה כי "הרשת שלי עובדת לפי חוק. יש לנו 2,000 קופאים וקופאיות ובסופו של דבר לא גובים מאף אחד אם הוא לא חותם בצורה חוקית... אם כל אחת מהקופאיות תיקח לעצמה אפילו רק 50 שקל, העסק שלי יפשוט רגל". עוד ציין בתגובתו שפורסמה כי "לא מחייבים סתם".
עם זאת, בריאיון ל"כסף חדש", הפודקאסט הכלכלי היומי של ynet, אביעד הומינר-רוזנבלום, סמנכ"ל מדיניות ותוכן בקרן ברל כצנלסון, סתר את טענת לוי בנושא ואמר: "זה חרטוט של רמי לוי. זה פשוט לא באמת מעניין אותו והוא מסתכל רק על תשואת הרווח שלו. המשכורת שהעובדים מביאים הביתה לא מעניינת אותו".
רמי לוי: "העובדים שלנו הם מי שמניעים את הרשת, אני רואה במהלך הזה זכות גדולה בתרומה לסלילת הדרך אצלנו ברשת ובשוק העבודה בכלל. בנוסף אנחנו בוחנים את הרחבת התוכנית מימון הלימודים גם לעובדים במשרות נוספות ברשת".