רשות התחרות הגישה כתב אישום נגד תומר מור, מנכ"ל עמותת מסעדנים חזקים ביחד והעמותה עצמה, על כך שהמליץ לכאורה במאי-יוני 2021 לחברי העמותה בקבוצת הוואטסאפ שלה - לייקר מנות במסעדותיהם או שיתף התבטאויות בתקשורת שרמזו לכך. חקירת הרשות החלה ביוני 2021.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
מטרות העמותה הן קידום העניינים העסקיים של ענף המסעדנות, הברים ובתי הקפה ופעילות למען האינטרסים המשותפים שלהם מול הרשויות השונות. יחד עם זאת, היא כפופה לחוק התחרות.
2 צפייה בגלריה
לאחר ההקלות, סועדים יושבים במסעדה בתל אביב
לאחר ההקלות, סועדים יושבים במסעדה בתל אביב
מסעדות בתל אביב. למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה
(צילום: מוטי קמחי)

נטען כי מור כתב שם בין היתר: "חשוב לנו להפנות את תשומת הלב למגמה המתגברת של העלאת מחירים במשק... רשת ארומה כבר לקחה צעד קדימה בנושא... חשוב שכל מסעדן יבחן את הרווחיות שלו".
2 צפייה בגלריה
צילום: טל שמעוני
צילום: טל שמעוני
תומר מור. צילום: טל שמעוני
(תומר מור)

כמו כן הוא שיתף כתבות בהן התראיין וכתב: "דחינו ודחינו והגיע הרגע להעלות מחירים". עוד כתב: "פועלים להכין את דעת הקהל לקבל את העלאות המחירים ולתת זווית לסיבות להעלאות המחירים שכבר קרו או שיקרו בעתיד הקרוב. עסק צריך לשמור על רווחיות ולאור העלאות המחירים המשמעותיות מצד הספקים, הנושא מצריך פעולה מצד המסעדות לשם שמירה על רווחיות... כמובן כל אחד ושיקוליו הפרטיים במסעדה לפי צרכיו".
נטען כי גם כשהתראיין לתוכנית רדיו אמר: "כשחומרי הגלם עולים צריך להעלות מחירים לצרכן" ואף הודיע כי מדובר בהתייקרות של כמה שקלים או ייקור של התפריט של בין 5% ל-10%.
בכתב האישום נכתב כי במעשים אלו המליצו תומר מור והעמותה על קו פעולה למסעדנים או לחלקם: "קו הפעולה עלול היה לפגוע או להפחית את התחרות ביניהם. קו הפעולה נגע למחיר שיידרש, שיוצע או שישולם וכן לרווח שיופק ובזאת היו צד להסדר כובל בלי שביקשו לקבל היתר זמני או פטור להסדר".