ישראייר ורשת מלונות בראון מקימות חברת מלונאות. חברת התעופה, שבשליטת רמי לוי, ורשת המלונות שבבעלות ניר ויצמן, ליאון אביגד וניצן פרי, מקימות בשותפות חברה שמטרתה לרכוש בתי מלון בחו"ל, בשלב ראשון ביוון, שינוהלו על ידי רשת בראון וישווקו עם מתן עדיפות במסגרת חבילות הנופש של ישראייר.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
מדובר במלונות שישולבו בתוך חבילות הנופש שתציע ישראייר ללקוחותיה. אחת מהמטרות של רמי לוי כבעל השליטה החדש בישראייר היא לפתח את עסקי המלונאות של חברת התעופה. חבילות נופש הן המוצר הרווחי של חברת התעופה, יותר ממכירת כרטיסי טיסה.
2 צפייה בגלריה
 ישראייר ורשת מלונות בראון מקימות חברת מלונאות
 ישראייר ורשת מלונות בראון מקימות חברת מלונאות
ישראייר ורשת מלונות בראון מקימות חברת מלונאות
( צילום: דרור סיתהכל ויח"צ)
הבעלות על בתי המלון המשווקים בחבילה תאפשר לישראייר להוזיל את המחיר לצרכן. ישראייר תחזיק ב-25% מהחברה החדשה ובראון באמצעות חברה קפריסאית תחזיק ב-75% מהחברה המשותפת. נבחנת אפשרות שבראון תצטרף כשותפה קטנה בישראייר, שתקצה לה 5% ממניותיה כתשלום עבור חלקה בחברה המשותפת.
ישראייר התחייבה להשקיע את מירב המאמצים לקדם ולשווק את חדרי המלון, שיהיו בבעלות החברה המשותפת, באמצעות חבילות נופש שהיא מוכרת לנוסעיה, ובתמורה תקבל את החדרים במחיר הנחה שלא יעלה על 90% מהמחיר הנמכר לסיטונאים או יחידים. הצדדים יקבעו יעדי מכירות שנתיים, וישראייר זכאית לעמלות בונוס אם תעמוד ביעד לטובת בעלי הנכסים השותפים.
2 צפייה בגלריה
מלון באתר ליד אתונה שיהיה בבעלות השותפות החדשה
מלון באתר ליד אתונה שיהיה בבעלות השותפות החדשה
המלון ליד אתונה שיהיה בבעלות השותפות החדשה
(צילום: יח"צ בראון)
במקביל, נערך לוי להנפקת ישראייר באוקטובר. החברה הודיעה כי עמדה בתנאי המדינה להקדים את תשלומי הסיוע הממשלתי בסך 16 מיליון דולר (9 מיליון דולר כבר ניתנו ונותרו עוד 7 מיליון דולר). לפי דיווח של חברת בי.גי. אי, בעלת השליטה בישראייר, החברה העבירה התחייבות בכתב לפיה עד ה-31 באוקטובר 2021 ולכל היותר עד אפריל 2022, ישראייר תגייס הון באמצעות הנפקת מניות ואופציות. לפני ההתפרצות המחודשת של הקורונה, ההערכה היתה כי ההנפקה תתבצע לפי שווי חברה בסך 400 מיליון שקל. כמו כן, התחייבה החברה כי אם לא יבוצע הגיוס עד אוקטובר תקבל ישראייר הלואות בעלים בסך 8 מיליון דולר שתפרע רק לאחר ההנפקה.
ליאון אביגד, מייסד שותף בבראון, אמר ל-ynet: "בראון וישראייר זיהו כבר 4 מלונות ביוון לרכישה, כולם פעילים ועובדים שנים באתונה, ועוד שני מלונות - אחד לאורף החוף, שעה נסיעה מאתונה, ואחד בכרתים. כל המלונות יעברו תהליך בראוניזציה, כולל הקמת ברים, עיצוב מחדש, מועדון כושר ומסעדות. מדובר סה"כ ברכישה של 600 חדרים. כל המלונות יהיו ברמה של 4 כוכבים, למעט בכרתים - שם ימותג המלון כחמישה כוכבים דלקס.
אורי סרקיס, מנכ"ל ישראייר: "המטרה שלנו לחזק את מעמדנו לא רק ביוון אלא במקומות שבהם הפעילות של ישראייר חזקה במיוחד. יעדים כמו מונטנגרו, גיאורגיה, בולגריה וכו'. ישראייר היא מארגן התיירות הגדול בישראל. בשנה האחרונה מדורגת כחברה השנייה בנתב"ג אחרי אלעל וכוח השיווק והמכירות שלנו משמש מנוף משמעותי לפיתוח בתי המלון. כיום מפעילה בראון 21 בתי מלון בישראל ו-4 באירופה, ובונה עוד 21 מלונות".