רק בישראל: רשת ג'מבו היוונית תשנה את הלוגו שלה במיוחד לצורך כניסתה לארץ. בהסכם פשרה אליו הגיעו הרשת היוונית ורשת ג'מבו סטוק הישראלית, על שימוש בסימני המסחר הכוללים את המילה JUMBO, הוחלט כי הרשת היוונית, שאת הסניפים שלה בארץ תפתח קבוצת פוקס, תוסיף את הכיתוב GREECE (יוון) ללוגו שלה בישראל וכן יצורף לו איור של דגל יוון.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
מדובר בהסכם פשרה סופי שעומד לקראת חתימה, אבל עוד לא נחתם על-ידי שני הצדדים ועוד נדרש אישור של בית משפט. בין היתר, הוחלט כי הכיתוב GREECE שנוסף ללוגו, לא יפחת בגודלו ובגודל הגופן שלו מ-30% מהמילה JUMBO אליו הוא מוצמד.
כמו כן, ג'מבו היוונית התחייבה לעשות שימוש אך ורק בסימן החדש הזה לא רק בחנויותיה, אלא גם בשלטי חוצות, סרטונים, פרסומות מודפסות ומשודרות, ריאיונות, כתבות ואתרי אינטרנט. הרשת התחייבה להשתמש בלוגו החדש גם בכתב, כשבהודעות שהרשת מוציאה בארץ, אנשי פוקס התחייבו להשתמש בביטוי JUMBO GREECE, או "ג'מבו היוונית" או "ג'מבו מיוון". כך גם לגבי שימוש בעל פה. כמו כן, גם בחשבוניות יקראו לרשת JUMBO GREECE או ג'מבו היוונית או ג'מבו מיוון. עקב כך, קמפיין שילוט חוצות שפוקס יצאה בו ב-30 ביוני, כדי לבשר על בואה של הרשת לארץ (כנראה ב-2022), יוסר עד 14 ביולי.
יחד עם זאת, בתוך החנויות שלה, ג'מבו היוונית כן תשתמש בלוגו המקורי שלה, שכולל את המילה JUMBO בלבד. ג'מבו סטוק הישראלית התחייבה שלא להתנגד לבקשות לרישום בהקשר זה בעתיד.
גם שקיות הנשיאה של הרשת יישאו את הלוגו המקורי הבינלאומי, בתנאי שקבוצת פוקס קונה אותן מהחברה ביוון. אם לא - גם השקיות יישאו את הלוגו המאוקלם של החברה.
3 צפייה בגלריה
ג'מבו יוון ישראל רועי ונונו מנכ"ל ג'מבו סטוק
ג'מבו יוון ישראל רועי ונונו מנכ"ל ג'מבו סטוק
רועי ונונו, מנכ"ל ג'מבו סטוק
(צילום: איגור אוסדצ'י)
בעוד שהרשת היוונית חויבה לשינויים בלוגו שלה, ג'מבו סטוק לא תשנה את ששת הלוגואים הקיימים שלה. הרשת הישראלית מתחייבת להשתמש בביטויים ג'מבו סטוק, או JUMBO סטוק, ג'מבו סטריט או JUMBO STREET, ג'מבו אונליין ו-JUMBO איכות מקסימום במחיר מינימום. לגבי הרשתות החדשות שתקים, התחייבה שיקראו להן: ג'מבו בייבי מבית ג'מבו סטוק וג'מבו fashion מבית ג'מבו סטוק. גם הרשת הישראלית התחייבה שהמילה סטוק תהיה בגודל 30% לפחות מהמילה ג'מבו, כשבשימוש בתוך החנויות היא יכולה להשתמש בסימן המסחרי שלה בצבעי אדום צהוב ובפונט של הלוגו שלה.
3 צפייה בגלריה
ג'מבו יוון ישראל רועי ונונו מנכ"ל ג'מבו סטוק
ג'מבו יוון ישראל רועי ונונו מנכ"ל ג'מבו סטוק
לוגו ג'מבו בייבי
(צילום: יח"צ)
שתי החברות התחייבו לא להגיש את הסימן המילולי לרישום בישראל.
הסכסוך בין השתיים נולד עת פוקס הכריזה על הגעתה של הרשת היוונית לארץ. היא תפתח חנויות ענק בהיקף השקעה של עד 18 מיליון שקל. שני הצדדים הביעו התנגדות לרישום סימן מסחר על ידי המתחרה: ג'מבו סטוק הישראלית התנגדה לשימוש בשם ג'מבו בארץ על-ידי הרשת היוונית בטענה שמדובר בסימן מסחר שלה וג'מבו היוונית הגישה התנגדות משלה לשימוש בשם ג'מבו על-ידי חברה ישראלית. כל זאת, למרות שהלוגו של החברה הישראלית מעוצב אחרת מזו של היוונית: בצבעי אדום-צהוב לעומת כיתוב בגופן שונה ובצבעי תכלת, ירוק, ורוד, כתום וסגול של הרשת היוונית.