חברת הדירוג הבינלאומית פיץ' לא מתכוונת ככל הנראה להוריד את דירוג האשראי של מדינת ישראל בעוד כשבועיים, כאשר תפרסם דוח מיוחד על כלכלת ישראל. כך נודע ל-ynet. יחד עם זאת, החברה תתייחס בחומרה לתחילת קידום המהפכה המשפטית שלא בהסכמה רחבה, עם אישורו השבוע של החוק לביטול עילת הסבירות.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
כפי שנודע, מגורמים המצויים בקשר עם כלכלני החברה, סבורים בפיץ' - וזה גם מה שייאמר בדוח שתפרסם - כי בשלב הזה כלכלת ישראל חזקה ויציבה ועדיין אין בה פגיעה ממשית כתוצאה מקידום המהפכה המשפטית.
הכלכלנים של פיץ' סבורים שישראל לא צפויה לאחר או לא לכבד החזר של הלוואות בשלב הזה ולפיכך אין כל סיבה להוריד לה את דירוג האשראי. עם זאת, בשל חשש מהרעה בנתוני המשק הישראלי, בעיקר בתחומי הצמיחה והאבטלה, נוכח ירידה בהשקעות במשק, תזהיר החברה ממצבה ותציע לשקול, אך לא להימנע עדיין, השקעות במשק הישראלי.
1 צפייה בגלריה
הצהרה לתקשורת בנושא החינוך לגיל הרך
הצהרה לתקשורת בנושא החינוך לגיל הרך
ראש הממשלה נתניהו ושר האוצר סמוטריץ'
(צילום: אלכס קולומויסקי)

כלכלני החברה נפגשו בימים האחרונים בארץ עם בכירי משרד האוצר ובנק ישראל וגורמים בכירים במשק, בתחומי הפיננסיים, הייצור ושוק העבודה, והתרשמו מהדאגה בקרב חלק מהגורמים מהרעת נתוני המשק הישראלי עקב קידום חקיקת הרפורמה.
הדוח צפוי לכן לכלול אזהרה לגבי פגיעה במשק בעתיד, אם תימשך חקיקה שלא בהסכמה, אולם דירוג האשראי לא יופחת וגם תחזית הדירוג לא תיפגע ככל הנראה בשלב הנוכחי. החברה תפרסם דוח נוסף כנראה כבר בסתיו ואז תשקול את צעדיה בהתאם להתפתחויות במצב המשק הישראלי וכוונות חקיקה נוספת של פרקים מהמהפכה המשפטית.
אתמול פרסמה חברת הדירוג מודי'ס דוח מיוחד למשקיעים על כלכלת ישראל, יממה אחת בלבד לאחר שחוק ביטול עילת הסבירות אושר בכנסת. המשקיעים הוזהרו מהמצב הכלכלי המורע הצפוי בישראל והוצע להם לשקול היטב אם להשקיע בעת הזאת במשק הישראלי.
גם הגופים הפיננסיים מורגן סטנלי וסיטי בנק פרסמו דוחות קצרים דומים שכללו התייחסות לסכנה של הרעת נתוני המשק בישראל וחשש להשקעות בו בעת הקרובה.
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' פרסמו בתגובה הודעה משותפת שבה ציינו שמצב המשק הישראלי טוב, מבוצעות בו השקעות גדולות כמו של חברת אינטל ובענף הגז וציינו כי אין שום סיבה לחשוש מאיתנותו של המשק הישראלי בעת הזאת.