המסעדן המליץ להעלות מחירים, הודה, זוכה וכעת רשות התחרות מנסה שוב להביא להרשעתו: הרשות הגישה השבוע ערעור לבית המשפט העליון על גזר דינו של תומר מור, מנכ"ל איגוד מסעדנים חזקים ביחד, אחרי שביהמ"ש ביטל את הרשעתו. מור הודה באשמת המלצה להעלות מחירים כעומד בראש איגוד. למרות זאת, ביהמ"ש החליט להתחשב בעברו הנקי, בהתנדבויות שלו, בחוסר הבנתו את מעשיו בעת המלצתו ובכך שהבין בדיעבד את חומרת מעשיו.
בערעור שהגישה הרשות, היא מבקשת מבית-המשפט העליון "להרשיע את מור ולהטיל עליו עונש של מאסר לביצוע בעבודות שירות בתוספת קנס כספי, בדומה לענישה שהוטלה בתיקים אחרים בהם בוצעו עבירות של קו פעולה על ידי נושאי משרה באיגודים עסקיים", כך נמסר.
1 צפייה בגלריה
צילום: טל שמעוני
צילום: טל שמעוני
תומר מור
(צילום: טל שמעוני)
"העבירה בה הורשע מר מור, של המלצה על קו פעולה, היא עבירה על חוק התחרות המיוחדת לאיגודים עסקיים. איגוד עסקי, מטבעו, מקשר בין חברות מתחרות ובשל כך המלצות וקריאות של האיגוד לחבריו להעלות מחירים, כפי שנעשה כאן, עלולות לפגוע בתחרות. חששות אלה אף התממשו בעבר כאשר נמצא כי איגודים עסקיים היו מעורבים בעבירות על חוק התחרות".
מור הודה והורשע ביולי האחרון במסגרת הסדר טיעון על ידי בית המשפט המחוזי מרכז, בעבירה של קו פעולה על ידי איגוד עסקי, לאחר שהמליץ לחברי איגוד מסעדנים חזקים ביחד ולמסעדנים נוספים להעלות את מחיר המנות במסעדותיהם. האיגוד הודה אף הוא והורשע ונגזר עליו קנס של 100 אלף שקל.
מור הפיץ למסעדנים הודעה בה כתב: "פועלים להכין את דעת הקהל לקבל העלאות המחירים ולתת זווית לסיבות להעלאות המחירים שכבר קרו או שיקרו בעתיד הקרוב".
בהמשך אף התראיין לרדיו 102 ומסר כי הרווחיות במסעדות נשחקה ו"צריך לעדכן מחירים" וכן ש"בשביל לשמור על הרווחיות של עסקים... בהחלט צריך להבין שבהקשר הזה נדרשת העלאת מחירים". מר מור העריך בראיון כי עליית המחירים תהיה בשיעור של "בין חמישה לעשרה אחוז במחירי התפריטים".
במסגרת גזר הדין שניתן בעניינו של מר מור, בוטלה הרשעתו בעבירה (בהתאם להוראות חוק סדר הדין הפלילי המאפשרות לבטל את הרשעת הנאשם מבלי שיש בכך כדי לשנות מהקביעה כי הוא ביצע עבירה פלילית). כן הוטל על מר מור צו שירות לתועלת הציבור.
עו"ד עמית גרוס ממשרד דורון טיקוצקי קנטור גוטמן & עמית גרוס המייצג את עמותת מסעדנים חזקים ביחד בתיק רשות התחרות מסר ל-ynet: "עודכנו ע"י רשות התחרות כי היא תגיש היום ערעור על החלטת סגן נשיא ביהמ״ש המחוזי בלוד כבוד השופט ד״ר עמי קובו להעניק אי הרשעה בעניינו של מנכ״ל עמותת מסעדנים חזקים ביחד תומר מור.
"החלטת הרשות הינה תמוהה שכן החלטת גזר הדין מאד עובדתית, מוטת עובדות ונסיבות קונקרטיות ומשכך לא ברור על מה יש לערער בשים לב שערכאת ערעור לא מבררת עובדות.
"טיעוני הרשות נבחנו בקפידה על ידי ביהמ"ש המחוזי ונדחו. פסק המחוזי נשען על תסקיר ברור מפורש וחד של קצין המבחן. לא נראה שיש כאן מקום לטעויות שמצדיקות או עשויות להצדיק ערעור.
"דעות רבות נאמרו בתקשורת ונכתבו בעיתונים על כתב האישום שלא היה צריך לבוא לעולם ומשכך ההחלטה להעניק לתומר מור אי-אשמה וביטול כתב האישום. הרשות שמורגלת בניצחונות אוטומטים צריכה לדעת להפסיד ולהניח שאדם שניהלו נגדו מסע צלב משך למעלה משנתיים וביהמ"ש ביטל את הרשעתו, אין טעם להמשיך לרדוף אותו ואין צידוק להמשך מסע הצלב של רשות התחרות נגד תומר מור שיש להזכיר שכבר משרת במלחמת חברות ברזל מעל ל-140 ימים במילואים בגבול הצפון בצוות מבצעי של יחידת האלפיניסטים. רדיפת לוחם שעודנו במילואים הינה על גבול הבושה והחרפה, מילים קשות שצריכות להאמר!
"בנוסף תמוה ומקומם כי דווקא בימי מלחמה ימי משבר כלכלי בוחרת הרשות להשית עלויות כלכליות רבות על כספי הציבור ומבזבזת את המשאבים שלה לריק, במקום לטפל בבעיות המהותיות והאמיתיות של יוקר המחיה".