הביטוח הלאומי הודיע הערב (ב') כי בשל התחלואה הגוברת של נגיף הקורונה בצל התפשטות זן האומיקרון, קבלת הקהל הפרונטלית בסניפים תעבור לשירות טלפוני החל מיום חמישי הקרוב (13.1.2022).
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בביטוח הלאומי הוסיפו כי הוועדות הרפואיות של הביטוח הלאומי ימשיכו כסדרן וכי אזרחים שהזמינו תור באמצעות מערכת לזימון תורים יקבלו מסרון ובסמוך לתור יתקשר אליהם נציג מטעם הארגון לטובת הטיפול בבקשה.
1 צפייה בגלריה
ביטוח לאומי רמת גן מטושטש
ביטוח לאומי רמת גן מטושטש
תורים בסניף של הביטוח הלאומי ברמת גן
(צילום: יריב כץ)
מהביטוח הלאומי נמסר: "אנו נמצאים במתכונת חירום כבר קרוב לשנתיים ועובדי הביטוח הלאומי ממשיכים לתת שירות שוטף לציבור הישראלי. באותה נשימה יש לזכור שעובדי הביטוח הלאומי הפרוסים בכל רחבי הארץ הם חלק בלתי נפרד מהציבור וגם אצלנו ישנם חולים רבים ומבודדים והדבר משפיע באופן ישיר על כוח האדם הזמין.
"אנו ממשיכים להשקיע משאבים גדולים לקידום מענה בדיגיטל ובמוקדים הטלפונים, כדי לוודא שהאזרחים יקבלו את המענה המקצועי, היעיל והשירותי ביותר".

גופים אחרים כבר צימצמו קבלת קהל

במקביל, רשות המיסים, שירות התעסוקה וחברת החשמל כבר החליטו על צמצום השירות לציבור במשרדים עצמם והשירות יינתן ברוב המקרים באמצעות הטלפון ואתרי האינטרנט של המוסדות.
החל מאתמול לא מתאפשרת עוד קבלת קהל במשרדי רשות המיסים למעט בשירותים מעטים שלא ניתן להסדירם באופן דיגיטלי ובטלפון. רק במקרים מיוחדים יכולים נישומים להגיע לאחר תיאום וזימון טלפוני למשרד של רשות המיסים ומורשים להיפגש עם עובדי הרשות רק מי שיש בידם תו ירוק בתוקף. לקוחות שאין ברשותם תו ירוק או שלא זימנו תור מראש יוכלו להניח את בקשתם בתיבת שירות מחוץ למשרדי השומה ולא מורשים להיכנס אליהם.
משירות התעסוקה נמסר כי קבלת הקהל תשתנה מעתה, לפי שעה למשך כל חודש ינואר. על מנת להפחית את הצורך בהתייצבויות לגילאים המבוגרים, תינתן לאזרחים המבוגרים הרשות לבצע פעולות ולהיות בקשר עם אנשי השירות באמצעים הדיגיטליים. שאר המבקשים לקבל שירות יוכלו לעשות זאת רק על פי כללי התו הסגול.
"יש לנו יכולת להגיע ישירות לכל דורש ודורשת עבודה ישירות באופן פרטי. אנחנו לא רוצים ליצור בלבול בציבור ולכן אנחנו יוצרים קשר ישירות עם דורשי העבודה הרלוונטיים ומעדכנים רק אותם בדבר מועדי הגעתם", אמרו ל-ynet בשירות התעסוקה.
חברת החשמל הודיעה בשבוע שעבר כי היא סוגרת את מרכזי קבלת הקהל עד להודעה חדשה, "מתוך רצון לשמור על בריאות לקוחותיה". החברה סגרה את שירותי קבלת הקהל בכל הסניפים החל מאתמול ובמקום קבלת קהל יינתן שירות באמצעות "שיחה חוזרת".
לפי שעה לא הנחה בנק ישראל את הבנקים, כפי שהיה בסגרים בעבר, לצמצם את קבלת הקהל, אולם ברוב הבנקים ניתן להיפגש עם בנקאי רק לאחר קביעת תור מראש.