גל הקורונה החמישי, שמתגבר במהירות ברחבי הארץ, מוביל לצמצומים ראשונים במוסדות הציבור השונים. זאת, בנוסף להחלטת הממשלה לצמצם את מספר העובדים במשרדים ל-50% בלבד, הוראה שלפי שעה עדיין לא מבוצעת ברוב המשרדים. רשות המיסים, שירות התעסוקה וחברת החשמל כבר החליטו על צמצום השירות לציבור במשרדים עצמם והשירות יינתן ברוב המקרים באמצעות הטלפון ואתרי האינטרנט של המוסדות.
רשות המיסים צפויה לפרסם מחר (יום ו') מודעות בתקשורת על צמצום שירותי קבלת הקהל בלשכותיה. החל מיום ראשון הקרוב לא תתאפשר עוד קבלת קהל במשרדי רשות המיסים למעט בשירותים מעטים שלא ניתן להסדירם באופן דיגיטלי ובטלפון. רק במקרים מיוחדים יוכלו נישומים להגיע לאחר תיאום וזימון טלפוני למשרד של רשות המיסים ויורשו להיפגש עם עובדי הרשות רק מי שיש בידם תו ירוק בתוקף. לקוחות שאין ברשותם תו ירוק או שלא זימנו תור מראש יוכלו להניח את בקשתם בתיבת שירות מחוץ למשרדי השומה ולא יורשו להיכנס אליהם.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
לשכת התעסוקה בחולון
לשכת התעסוקה בחולון
לשכת התעסוקה בחולון
(צילום: קובי קואנקס)
משירות התעסוקה נמסר כי קבלת הקהל תשתנה מעתה, לפי שעה למשך כל חודש ינואר. על מנת להפחית את הצורך בהתייצבויות לגילאים המבוגרים, תינתן לאזרחים המבוגרים הרשות לבצע פעולות ולהיות בקשר עם אנשי השירות באמצעים הדיגיטליים. שאר המבקשים לקבל שירות יוכלו לעשות זאת רק על פי כללי התו הסגול. "יש לנו יכולת להגיע ישירות לכל דורש ודורשת עבודה ישירות באופן פרטי. אנחנו לא רוצים ליצור בלבול בציבור ולכן אנחנו יוצרים קשר ישירות עם דורשי העבודה הרלוונטיים ומעדכנים רק אותם בדבר מועדי הגעתם", אמרו ל-ynet בשירות התעסוקה.
חברת החשמל הודיעה היום כי היא סוגרת את מרכזי קבלת הקהל עד להודעה חדשה, "מתוך רצון לשמור על בריאות לקוחותיה". החברה תסגור את שירותי קבלת הקהל בכל הסניפים מיום ראשון הקרוב, ובמקום קבלת קהל יינתן שירות באמצעות "שיחה חוזרת".
עובדי מרכזי השירות המקבלים קהל בימים כתיקונם בחברת החשמל יעניקו שירותים ללקוח רק בזימון מראש לשיחת טלפון (CALL BACK ) כתחליף לשירות הפרונטלי. לקוח המעוניין בשירותי קבלת קהל, יזמן תור לשירות באמצעות אפליקציית MY VISIT, ועובד מרכז השירות יחזור אליו עד חצי שעה ממועד קביעת התור. מחברת החשמל נמסר, כי ניתן יהיה לברר מידע ולבצע פעולות בשירות עצמי באפליקציה ובאתר האינטרנט ולקבל שירות במוקד השירות 103.
לפי שעה לא הנחה בנק ישראל את הבנקים, כפי שהיה בסגרים בעבר, לצמצם את קבלת הקהל, אולם ברוב הבנקים ניתן להיפגש עם בנקאי רק לאחר קביעת תור מראש.
מהמוסד לביטוח לאומי נמסר, כי "אנו עוקבים אחרי המצב ונקיים ככל הנדרש הנחיות של נציבות שירות המדינה. אנחנו מאוד נשמרים והסניף לא פתוח לכולם יחד, אלא מקבלים אחד אחד על פי קביעת תור מראש, מתוך דאגה לבריאות". לפי שעה לא בוצע צמצום מעבר לכך בלשכות הביטוח הלאומי.