חברת החשמל פרסמה הבוקר (ב') מכרז שאמור לאפשר ללקוחות לשלם את חשבון החשמל שלהם ברשתות קמעונאיות, במזומן או באשראי.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
חברת החשמל פונה במכרז לספקים בבקשה לקבלת שירותי הפעלת עמדות שירות עבור תשלום חשבון החשמל. בחברת החשמל מעריכים כי הרשתות הקמעונאיות הגדולות במשק ייגשו להליך, אך גם רשתות מסחריות ורשתות אופנה יוכלו להשתתף. לפי המכרז, הרשתות יגבו את התשלום מלקוחות החברה תמורת עמלה של 3.5 שקל שחברת החשמל תשלם להן על כל חשבון.
1 צפייה בגלריה
שעון חשמל
שעון חשמל
שעון חשמל
(צילום: Shutterstock)
לדברי אורן הלמן, סמנכ"ל שירות ושיווק בחברת החשמל, "הרצון שלנו הוא לייעל ולשפר כל הזמן את חוויית הלקוח ואיכות השירות ללקוח. ככל שתהליכי תשלום הופכים לזמינים יותר כך נחסך ללקוחות ה'מזומן' הצורך להגיע פיזית לקופות תשלום ייעודיות או לבנק הדואר.
"לחברת החשמל יש לקוחות רבים מציבורים שונים וגם לקוחות מוחלשים, שמעדיפים לשלם את חשבונותיהם במזומן - ובכוונתנו להעמיד לרשותם אפשרויות בחירה בפריסה ארצית, קרוב לבתיהם".
כבר היום אפשר לקבל דברי דואר ברשתות וכן לקבל שירותים שונים של משרד התחבורה, רשות האוכלוסין ותשלומי קנסות בחלק מהרשתות. בין היתר: חידוש רישיון רכב ורישיון נהיגה, תשלום על טסט, בדיקת רכב גנוב, רישום למעונות יום, תשלום אגרות כלי ירייה, תשלום אגרות הוצאה לפועל, תשלום על דרכון ביומטרי שינוי כתובת וקבלת תעודות לידה ופטירה.
לרוב, השירותים הממשלתיים ניתנים בעמדה ממוחשבת בשירות עצמי, אבל חלוקת דואר נעשית על ידי עובדי הסניף. לפי המכרז, הרשתות יוכלו להחליט כיצד לגבות את התשלום - האם באמצעות עמדה בישרות עצמי או באמצעות עובדי הרשתות, שכבר עובדים היום בנוסף להיותם קופאים ומחסנאים גם כמשווקי כרטיסי אשראי ומקבלי בקבוקים למיחזור.