המלחמה של סטארבקס בהתארגנות עובדיה בארצות הברית נמשכת. ענקית הקפה הודיעה על שורה של הטבות לעובדים שלא יצטרפו לוועדים בחנויות שלה, וביניהן הלוואות לסטודנטים ופתיחה של תוכניות חיסכון. ברקע: סטארבקס צפויה להציג היום את הערכותיה לגבי צמיחת החברה בשנה הבאה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
סניף סטארבקס
סניף סטארבקס
סניף סטארבקס
(צילום: Shutterstock)
ההטבות לעובדים שאינם מאוגדים, תוך כדי אמירה ברורה שחנויות הרשת שמאוגדות חייבות קודם כל להתמקח עם הנהלת סטארבקס על תנאים זהים לעובדים שלהן, עשויה להאט את קצב הקמת הוועדים. יש לציין גם שלאחרונה העלתה סטארבקס את השכר השעתי לעובדי בתי הקפה הלא מאוגדים שלה בארה"ב לכמעט 17 דולר.
"אנחנו מאמינים שהעלאות השכר האחרונות פגעו בהתאגדות, כאשר בחודש אוגוסט מספר הסניפים שבהם הוגשה בקשה להצבעה על הקמת ועד ירדה לרמה הנמוכה ביותר שלה בשנת 2022", אמר אנליסט חברת BTIG, פיטר סלאח.
המועצה הלאומית ליחסי עבודה בארה"ב לא נשארה חייבת לאור ההחלטות האחרונות של סטארבקס, והאשימה את הרשת בכך שהמהלך להעלאת השכר רק של העובדים הלא מאוגדים אינו חוקי.
נכון להיום, כ-230 חנויות מתוך 9,000 של החברה ברחבי ארה"ב הצביעו בעד הקמת ועדי עובדים, ו-48 הצביעו נגד. סטארבקס מעסיקה לא פחות מכ-230 אלף אמריקנים בסניפיה.

תשקיע יותר בתנורים ומכונות אספרסו

לא צריך לרחם על סטארבקס לאור המאבק שלה בוועדי העובדים. היא אמנם הוציאה מיליארד דולר על הטבות משופרות לעובדיה ב-2022, אבל לחברה יש עדיין מספיק מזומנים כדי לשלם על הטבות נוספות לצד שיפוץ סניפיה הגדולים. "לסטארבקס יש נזילות רבה, וההחלטות האחרונות שלה לא יפגעו בדיבידנד", טען בריאן יארברו, אנליסט של חברת ההשקעות אדוארד ג'ונס.
לרשת יש כיום כ-3 מיליארד דולר במזומן במאזנה, והיא צפויה לייצר עוד 3.5 מיליארד דולר בשנה הבאה", הוסיף סלאח, שצופה שסטארבקס תגדיל את השקעות ההון שלה ב-2023 בכדי להוסיף תנורים ומכונות אספרסו חדשות, ולהאיץ את התחזוקה והתיקונים על מנת לשפר את השירות שלה בכל מה שקשור להזמנות דרך אפליקציות, הזמנות של משקאות קרים ומותאמים אישית.
בדצמבר האחרון חזתה החברה כי רווחיה יצמחו ב-10% עד 12% לטווח הארוך. האנליסטים מאמינים שהרשת עומדת ביעד הזה.