בנק וואן זירו (ONE ZERO) הודיע היום (רביעי) כי לקוחות במסלולים One ו-One+ שמשלמים החל מ-49 שקל בחודש יוכלו להפקיד כסף בפיקדון עם נזילות יומית בריבית שנתית של 4% - גבוהה משמעותית מריבית הפקדונות היומיים של הבנקים המתחרים העומדת על 1% בממוצע.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
כיום פתרון כזה של נזילות יומית בריבית גבוהה קיים לציבור רק דרך רכישת קרנות נאמנות כספיות המפקידות את מרבית כספי המשקיעים בהן בפיקדונות בנקאיים. ההבדל העיקרי בין קרנות כספיות לפיקדונות הבנקאיים הוא במיסוי - הכנסות של קרן כספית חייבות במס של 25% על הרווחים הריאלים, כלומר בניכוי אינפלציה בתקופה שבין מועד ההפקדה למימוש, ואילו ההכנסות מפיקדון חייבות במס של 15% על הרווחים הנומינליים. קרנות כספיות גם גובות דמי ניהול, אך אלו לרוב נמוכים.
1 צפייה בגלריה
משרדי One Zero בתל אביב
משרדי One Zero בתל אביב
משרדי One Zero בתל אביב
(צילום: רועי בר)
ההצעה של וואן זירו מיועדת כאמור ללקוחות הבנקאות הפרטית של הבנק One ו-One+. במסלול one הלקוחות מקבלים חודשיים מתנה ולאחר מכן משלמים 49 שקל לחודש תמורת פטור מורחב מעמלות והטבות בניירות ערך הכולל בין היתר גם כרטיס אשראי עם 0% מעמלות המרת מט"ח, פטור מעמלות רכישה והעברת מט"ח בחשבון. במסלול one+ שכולל את אותן הטבות בנוסף ל-10 פעולות של קנייה ומכירה של ניירות ערך בחודש, משלמים 119 שקל לחודש.
לקוחות One ו-One+, יוכלו להפעיל כללי חיסכון אוטומטי - למשל העברה שוטפת מחשבון העו"ש מעל רף מסוים שיוגדר - או לבצע הפקדה חד פעמית לחיסכון באמצעות האפליקציה, ללא תקרת הפקדה או "אותיות קטנות" נוספות, כמו העברת משכורת.
בוואן זירו טוענים כי עבור מרבית לקוחות One ו-One+ תוספת הריבית שיעניק החיסכון החדש מעבר לריבית המוצעת בחלופות הקיימות היום במערכת הבנקאית יכסו את דמי המנוי השנתיים שחוסכים מאות ואלפי שקלים בשנה על עמלות מט"ח, ני"ע, ערבויות ועוד.
בבנק אמרו כי "הפיקדון החדש מהווה חלק מאסטרטגיית הבנק לספק ללקוחותיו שירות ומוצרים שזמינים היום רק לבעלי ההון שברשותם סכומי כסף גבוהים ובהתאם כוח מיקוח. בנוסף, הפיקדון נותן מענה לצרכי הנזילות ההולכים וגדלים של משקי הבית בתקופה של התייקרות מחירים ועליה בהחזרי המשכנתאות. הלקוחות ייהנו מפיקדון הנושא ריבית גבוהה שניתנת היום למרבית הלקוחות רק בתנאי שיסגרו את הכסף לשנה לפחות ויוכלו למשוך את הכסף בתוספת הריבית שנצברה בכל יום עסקים".