רשת יינות ביתן ממשיכה לדמם ומחכה לגלגל ההצלה - קארפור: הרווח התפעולי של קמעונאית המזון כפי שמופיע בדוחות אלקטרה מוצרי צריכה שפורסמו היום (ה') הסתכם ב-9.7 מיליון שקל בלבד במחצית הראשונה של 2022, שהם 0.6% ממחזור מכירות חצי שנתי בסך 1.4 מיליארד שקל במחצית הראשונה - וזאת עוד לפני הוצאות מס, ריבית וכו', שמעבירים את הרשת להפסד.
לחברה חוב פיננסי בסך 1.6 מיליארד שקל, כך שכל 1% ריבית הוא הוצאה משמעותית. לשם השוואה, ברשתות מתחרות כמו שופרסל ורמי לוי, שיעור הרווח התפעולי נע בין 3.4% ל-4% ומעלה - פער של לפחות 42 מיליון שקל ברווח התפעולי. המכירות בחנויות הזהות ירדו במחצית הראשונה של 2022 ב-5.7% וסך כל המכירות ירד בכ-6% ביחס לרבעונים המקבילים אשתקד.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
2 צפייה בגלריה
 יינות ביתן
 יינות ביתן
יינות ביתן
( צילום: יח"צ)
לאור התוצאות, הנהלת אלקטרה מוצרי צריכה מציינת כי המנכ"ל הוחלף, והמנכ"ל החדש אורי קלישטיין מגבש תוכנית התייעלות ורה-ארגון לרשת, שתצא לפועל כבר החודש.
בחברה הסבירו כי תוצאות יינות ביתן כוללות גם את ההוצאות מזה שמונה חודשים הנדרשות לבניית המותג החדש - קארפור. יש לציין כי לצורך הסבת יינות ביתן לרשת קארפור הצרפתית, נרשה אלקטרה מוצרי צריכה להוצאות שהוערכו על ידה בכ-400 מיליון שקל לפחות לצורך הסבת ושיפוץ סניפי הרשת הקיימים לפי הקריטריונים והעיצוב של קארפור, וכן להשלמת רישום וכשרות של מוצרי הרשת בישראל, הליך בירוקרטי ממושך שטומן בחובו לא מעט עלויות.
בשלב זה אלקטרה מוצרי צריכה צופה כי לקראת נובמבר יפתחו החנויות הראשונות של קארפור שיהיו בתל אביב (בין השאר בסיניפי כיכר דיזנגוף ודיזנגוף סנטר), אבל עדיין מדובר בכמות קטנה של סניפים ביחס לנדרש כדי לחולל שינוי מהותי בקבוצה.
2 צפייה בגלריה
מדפי השוקולד של קרפור ביינות ביתן
מדפי השוקולד של קרפור ביינות ביתן
מדפי שוקולד של קרפור ביינות ביתן
ההפסד של יינות ביתן וההוצאות בגין הסבת הרשת היו חלק מהגורמים לקיטון הרווח הנקי של אלקטרה מוצרי צריכה, שהסתכם ברבעון שני ב-11.6 מיליון שקל לעומת רווח נקי של 62 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. החברה מציינת בדוח כי "בנטרול הכנסות אחרות נטו הן בתקופת הדוח והן ברבעון השני של שנת 2022 בהשוואה לתקופות המקבילות אשתקד ובנטרול השפעת תוצאות מגזר המזון בתקופות כאמור, הסתכם הרווח הנקי ברבעון השני של שנת 2022 ולסך של 21 מיליון שקל.
הכנסות הקבוצה עלו ברבעון השני בכ-70% לכ-1.5 מיליארד שקל, כאשר עיקר הרווחיות הגיעה ממגזר מוצרי החשמל, ובעיקר ממכירות המזגנים. בין השאר מציינת הקבוצה כי הגידול במכירות נובע גם מעליית המחירים. החברה חתמה לאחרונה עם כאל ובנק הפועלים להקמת מועדון כרטיסי אשראי ללקחותיה.