עסקים כרגיל במוסדות התכנון: הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה תל אביב החליטה היום (ב') להפקיד את התוכנית של קבוצת חג'ג' להקמת מלון חדש במרינה בהרצליה. המלון צפוי לכלול 365 חדרי אירוח, מרכז כנסים, מסעדה שתהיה פתוחה לציבור, מכון ספא ובריכות. הוועדה קבעה בהחלטתה כי במלון לא תתאפשר השכרת דירות נופש.
התוכנית, שנערכה על ידי משרד רני זיס אדריכלים, משתרעת על פני שטח של כ-11 דונם במגרש פנוי באזור המיועד למלונאות בחוף הים בהרצליה פיתוח, וכוללת שטח למלונאות, שטחים פתוחים וכיכר עירונית בסמוך לקו המים של המרינה.
2 צפייה בגלריה
מלון קבוצת חג'ג' מרינה הרצליה
מלון קבוצת חג'ג' מרינה הרצליה
מלון היוקרה של קבוצת חג'ג' במרינה הרצליה
(הדמיה: רני זיס אדריכלים)
במסגרת התוכנית יוקמו שני מגדלים בגובה 7 קומות ו-11 קומות מעל 2.5 קומות מסחר. התוכנית מגדילה את זכויות הבנייה מהתוכנית המאושרת החלה במתחם, מ-10,000 מ"ר ל-51 אלף מ"ר כדי להתאים את גובה המבנה למלון "אוקיאנוס" ולמלון "ריץ קרלטון" הסמוכים.
מהוועדה המחוזית נמסר כי "התוכנית משלבת את חיזוק תיירות החוף בסמוך למוקדי ספורט ימי ואת החייאת המרחב הציבורי במרחב המרינה על ידי יצירת טיילות וכיכר עירונית במבנה מדורג בסגנון אמפי תיאטרון". עוד נמסר כי "הוועדה שמה לה למטרה לעודד הליכתיות סביב המלון וכן להפנות חזיתות מסחריות פעילות אל המרחב הציבורי".
2 צפייה בגלריה
מלון קבוצת חג'ג' מרינה הרצליה
מלון קבוצת חג'ג' מרינה הרצליה
המלון במרינה הרצליה
(הדמיה: רני זיס אדריכלים)
ב-2017 רכשה קבוצת חג'ג' קרקע במרינה לצורך הקמת מלון יוקרה, שהיה אמור לכלול תחילה 180 חדרים לשימוש מלונאי, חלקן היו מיועדות לשימוש של דירות נופש ולעמוד למכירה כסוויטות מלונאיות, אולם כאמור הוועדה לא אישרה הקמת דירות נופש. היזמים שילמו כ-78 מיליון שקל לבעלות הקרקע - החברות אזורים וקנדאל.
בתוכנית נכללות הנחיות לשמירת הנוף לים מהאתר הארכיאולוגי וטבע עירוני "תל מיכל". בוועדה הסבירו כי "התכנון המוצע שם דגש על שיקולי אקלים, כגון עליית מפלס מי הים וכן הפיכת גגות המבנה לגגות מועילים לגידול צמחיה ויצירת אנרגיה מתחדשת". יו"ר הוועדה, ערן ניצן, ציין כי "התוכנית מבטאת את עמדתה של הוועדה המחוזית לקדם תוכניות מלונאות לאורך קו החוף ובתוך המרינות".
מתכנן מחוז תל אביב במינהל התכנון, אדריכל ארז בן אליעזר, הוסיף כי "קידום תוכניות למלונאות בקו ראשון לים הוא צעד מבורך וחשוב בראי ארוך טווח וימים של שגרה. מדובר בתוכנית משמעותית להעצמת אזור המרינה לצרכי תיירות ומסחר, תוך קביעת הוראות מחייבות למבנים בעלי איכות אדריכלית".
מקבוצת חג'ג' נמסר: "אנחנו מברכים על החלטת הוועדה המחוזית תל אביב. פרויקט מרינה הרצליה הוא דוגמא נוספת לתכנון האסטרטגי של הקבוצה, שמניפת הפעילות שלה מקיפה מגוון רחב של פעילויות נדל"ן, מיזמות, דרך התחדשות עירונית, נדל"ן מניב ומלונאות. המחשבה הרבה שהושקעה בתכנון הפרויקט תביא לידי ביטוי את הסטנדרטים הבינלאומיים של הקבוצה גם במרינה בהרצליה".