הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של מתחמים מועדפים לדיור (ותמ"ל), בראשות הרב נתן אלנתן, אישרה השבוע להפקדה תוכנית של משרד הבינוי והשיכון להקמת שכונת מגורים חדשה בכפר יונה. התוכנית, הממוקמת בדרום העיר בשטח של כ-630 דונם, כוללת 1,821 יחידות דיור שיוקמו במבני מגורים שמרביתם בני 4-7 קומות, וב-3 מגדלים בני עד 15 קומות.
מתוך כלל יחידות הדיור, ששטחן הממוצע ינוע סביב 110 מ"ר, כ-20% מהדירות יהיו קטנות וזעירות כדי לתת מענה לאוכלוסיות מגוונות כגון צעירים, יחידים וקשישים. בנוסף, יוקצו 100 דיוריות (לחצו כאן להגדרה המלאה של דיורית). הותמ"ל אף קבעה כי התוכנית תופקד להתנגדויות הציבור לאחר שיתווסף לה שטח לאיתור מבנים עבור דיור להשכרה ארוכת טווח.
2 צפייה בגלריה
כפר יונה
כפר יונה
מתרחבת. כפר יונה
(צילום: יאיר שגיא)
כמו כן, התוכנית, שנערכה על ידי משרד קייזר אדריכלים ומתכנני ערים, כוללת שטחי מסחר ותעסוקה בהיקף של כ-12 אלף מ"ר לאורך שדרה עירונית חדשה ורחוב דן הקיים, שישולבו בקומת הקרקע של מבני המגורים הפונים לשדרה. כמו כן, התוכנית מציעה כ-99 אלף מ"ר עבור שטחי ציבור וכ-27 דונם של שטחים פתוחים.

חיפה: 530 דירות בשכונת קריית אליעזר

בתוך כך, הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה חיפה, בראשות רות שוורץ, אישרה השבוע להפקדה תוכנית התחדשות עירונית במתחם "החותרים" בשכונת קריית אליעזר בעיר. התוכנית, שקודמה על ידי חברת מתחם החותרים והוועדה המקומית לתכנון ולבנייה, כוללת 533 דירות שיוקמו ב-6 מבני מגורים בני 10-30 קומות. כ-130 יחידות דיור יהיו קטנות. כיום מצויים במתחם 10 בניינים בני 4 קומות עם 109 דירות ישנות שיפונו לטובת הפרויקט החדש.
2 צפייה בגלריה
תוכנית מחתם החותרים בשכונת קריית אליעזר בחיפה
תוכנית מחתם החותרים בשכונת קריית אליעזר בחיפה
תוכנית מחתם החותרים בשכונת קריית אליעזר בחיפה
(הדמיה: א.ב אדריכלים)
התוכנית, שנערכה על ידי אד' זוהר אלטמן ופנינה רוזנברג ממשרד א.ב אדריכלים, משתרעת על שטח של כ-25 דונם וממוקמת במתחם שדרות רוטשילד ממזרח, דרך אלנבי מדרום ורחוב החותרים מצפון. בנוסף היא מקצה שטח של דונם וחצי עבור מבני ציבור וכן שטחי ציבור שישולבו במבני המגורים לטובת גני ילדים, מרכזי נוער, מועדון לאוכלוסיית הגיל השלישי ומרפאות. כ-1,000 מ"ר יוקצו עבור שטחי מסחר, שישולבו בחזיתות המבנים לאורך דרך אלנבי.
לדברי מתכנן מחוז חיפה במינהל התכנון, רונן סגל, "מדובר בתוכנית משמעותית להתחדשות עירונית בשכונת קריית אליעזר, הראשונה המקודמת בסמכות הוועדה המחוזית בשכונה. התוכנית מבוססת על בחינה רחבה של השכונה והיקף ההתחדשות העירונית הצפוי בה. בעקבותיה צפויות להיות מקודמות מספר רב של תוכניות להתחדשות עירונית בכל רחבי האזור".