אילון מאסק החל בפיטורי הענק בטוויטר; לפי דיווח שפרסמה אתמול בלומברג, הרשת החברתית צפויה לפטר 50% מהעובדים, כ-3,700 בסה"כ.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
במייל שנשלח אמש לעובדי טוויטר נכתב: "ביום שישי, ב-09:00 שעון החוף המערבי בארה"ב (18:00 שעון ישראל), עובדים יקבלו מייל תחת הכותרת 'תפקידך בטוויטר'. עובדים שיישארו בחברה יקבלו על כך הודעה במייל החברה שלהם; אלה שיפוטרו יקבלו הודעה במייל הפרטי".
1 צפייה בגלריה
אילון מאסק, טוויט
אילון מאסק, טוויט
אילון מאסק, טוויטר
(צילומים: EPA, AP)

עוד נכתב במייל: "במטרה להעלות את טוויטר על דרך המלך, אנו נדרשים לעבור את התהליך הקשה של קיצוץ כוח האדם, החל מהיום. אנו יודעים כי תהיה לכך השפעה על מספר האנשים שתרמו משמעותית לטוויטר, אבל צעדים אלה, לצערנו, הכרחיים כדי להבטיח שהחברה תצעד קדימה.
"אנו מבינים כי מדובר בחוייה מאתגרת, בין אם אתם מושפעים מכך ובין אם לאו. אנו אסירי תודה לכל העובדים שתרמו לטוויטר, ומודים על הסבלנות בזמן שאנו מתקדמים עם ההליך".
עוד נכתב כי משרדי טוויטר בסן פרנסיסקו יישארו היום סגורים, "כדי לשמור על ביטחון העובדים, כמו גם על מערכות החברה ונתוני המשתמשים"; הכניסה באמצעות תגים תוקפא. "אם אתם במשרדי החברה, או בדרך אליהם - אנא חיזרו הביתה".
מאסק השלים את רכישת טוויטר לפני שבוע תמורת 44 מיליארד דולר, והוא מכהן בתפקיד המנכ"ל.
לפי דיווח שפורסם ב-CNBC, מאז הרכישה מנהלים בחברה הנחו את העובדים לעבוד משמרות של 12 שעות ואפילו 7 ימים בשבוע, המקבילים לשבוע עבודה של 84 שעות, וזאת כדי שיעמדו ביעדים שהציב הבעלים החדשים.
לפי דיווח ב"וושינגטון פוסט", חלק מהעובדים כבר איבדו את הגישה שלהם למערכות הפנימיות של טוויטר, בהן המייל ומערכת המסרים. חלק מהעובדים איבדו את הגישה למערכות אלה כבר אתמול - במהלך העבודה וללא התרעה מראש. גם עובדים שמאסק קיבץ בצוותים קטנים במטרה להאיץ פיתוח מוצרים חדשים, איבדו את הגישה למערכות - כלומר הם צפויים להיות מפוטרים.