משרד החוץ עדכן כי חולצה עם הדפסים וכיתובים פרו פלסטיניים שמעודדים את מחיקת ישראל הוסרו מאמזון. מהמשרד נמסר אחרי הפרסום על הדבר ב-ynet, כי "בעקבות פניית משרד החוץ, ראש המערך לדיפלומטיה ציבורית עמנואל נחשון ושגרירות ישראל בוושינגטון, אמזון הסירה למכירה חולצת טריקו שבה נכתב 'מהנהר לים, פלסטין תהיה חופשית', עם דגל פלסטין על כל שטח ארץ ישראל.
נחשון אמר כי "חולצה זו היא קריאה לבצע רצח עם ולהשמיד מדינה שחברה באו"ם. זה בלתי חוקי לחלוטין'. אמזון הודיעה על הסרת הפריט".
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
1 צפייה בגלריה
חולצות אנטי ישראליות באמזון
חולצות אנטי ישראליות באמזון
חולצות אנטי ישראליות באמזון
(צילום מסך מתוך האתר)
יחד עם זאת, באתר נותרו חולצות פרו פלסטיניות נוספות. חלקן עם כיתובים והדפסים לגיטימיים כמו מפת ישראל עם פרחים, ציורי אבטיח (שבשל צבעיו נחשב למטאפורה לפלסטין), מתכון למקלובה, או חולצה עם כיתוב שאמור לשעשע "אשתי פלסטינית אז אני עמיד להכל".
לצד זה, רוב החולצות נושאות את הכיתוב "תשוחרר פלסטין" עם מפת ישראל מכוסה בצבעי דגל הרשות הפלסטינית. חולצה אחת אף מציגה אגרוף קמוץ ומאיים.
החולצות נמכרות על ידי מספר חנויות שמתמחות בחולצות עם הדפסים משעשים. תחת קטגוריית פלסטין נמכרות שם גם מגוון מזכרות עם הדפסי דגל הרשות הפלסטינית.
במקביל, מוכרים באמזון גם חולצות שמציגות מסרים פרו ישראליים, לעיתים לצד דגל ארה"ב וללא אלימות מובלעת. לשם השוואה, רוב החולצות שנושאות מסרי תמיכה בישראל הן בסגנון "אני עומד לצד ישראל".
לעומת זאת, על גבי חולצות עם מסרים פרו פלסטיניים נכתב "לעמוד לצד פלסטין זה לעמוד לצד האנושיות". כלומר - מי שמצדד בישראל הוא לא אנושי.