כשנה לאחר שאושרה כנגדה תביעה ייצוגית בטענה כי לא החזירה חלק מהכסף על הופעות שבוטלו בגלל הקורונה, זאפה תפצה לקוחות במסגרת הסדר פשרה. ביום חמישי האחרון הוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה מטעם התובעת הייצוגית וכן "זאפה" ו"זאפה כרטיסים" לאישור הסדר פשרה אליו הגיעו הצדדים לאחר הליך של גישור. הסדר הפשרה, שעדיין כפוף לאישור בית משפט, חוסך המתנה עד למתן פסק דין שעשוי היה לקחת עוד שנים ארוכות וכן מציע פיצוי משמעותי המוערך כהטבה של מיליוני שקלים.
מהסדר הפשרה עולה כי הזכאים יקבלו שובר מימוש להופעות בכל מועדוני הזאפה, בשיעור של 150% מסך ההזמנה המקורית, וזאת בתוקף לתקופה של חמש שנים וכן שובר הנחה בשיעור של 50% בהזמנת מזון ומשקאות, עד לסך של 250 שקל, במספר מועדוני זאפה נבחרים, אף הוא לתקופה של 5 שנים. מנגד, יוכלו לבחור בהשבה של מלוא סכום ההזמנה - 100%. הבקשה לאישור הסדר הפשרה הוגשה ביום חמישי האחרון, כשנה לאחר שהתובענה הוכרה כתובענה ייצוגית על ידי השופטת שושנה אלמגור.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
2 צפייה בגלריה
זאפה חיפה
זאפה חיפה
זאפה חיפה
(צילום: אסי פטוקה)
התביעה הייצוגית שהוגשה במאי 2020 עסקה בכרטיסים למופעים שזאפה ביטלה או דחתה בגלל פרוץ מגפת הקורונה בישראל, בחודשים אפריל ויוני 2020.
את התביעה כנגד זאפה והבקשה להכיר בה כתביעה ייצוגית הגישו עורכי הדין יובל עציוני ואלדד פסי ממשרד עציוני, פסי ושות', בשמה של נועה גואטה, שרכשה כרטיסים לשתי הופעות שהיו אמורות להתקיים באפריל וביוני 2020. שתי הופעות אלו, כמו רבות נוספות, לא התקיימו בגלל ההגבלות שהטילה ממשלת ישראל בעקבות הקורונה. התובעת טענה כי ביקשה שכספה יושב לה אולם ניסיונותיה לא צלחו. מנגד, טענה זאפה כי מי שקנו כרטיסים קיבלו הודעות שהן יידחו לתאריכים שפורסמו.
השופטת קבעה בהחלטתה כי "זאפה לא הציגה שום ראיה שתתמוך בטענתה כי הרוב של רוכשי הכרטיסים לא פנו אליה בבקשה להחזר כספי או כי הם חפצים לצפות במופע כשיתקיים...".
על פי הסדר הפשרה שהושג, חברי הקבוצה הם מי שרכשו כרטיסים להופעות שהיו אמורות להתקיים החל ממועד הפסקת ההופעות (11 במרץ 2020) ולא התקיימו בשל משבר הקורונה והמגבלות שהוציאה הממשלה בעקבותיו ועד למועד חתימת הסכם הפשרה (18 באפריל 2023), ואשר לא קיבלו החזר כספי מלא של מחיר הכרטיס המקורי ו/או לא מימשו שובר חלופי (גם לא באופן חלקי) שהונפק להם ו/או לא קיבלו שובר חליפי.
על פי הסדר הפשרה המוצע, כל אחד מחברי הקבוצה רשאי יהיה לבחור אחת מבין שתי האפשרויות הבאות:
  • האפשרות הראשונה היא קבלת שובר בערך של 150% משווי ההזמנה המקורית שבוצעה למימוש ולהזמנת כרטיסים לאחד ממועדוני הזאפה. הנפקת השובר לפי אפשרות זו תתבצע באופן הבא: ככל שהונפק בעבר שובר בגין אותה הזמנה יוארך תוקפו של השובר שכבר ניתן ויונפק שובר נוסף בערך של 50% ממחיר ההזמנה המקורית. ככל שלא הונפק בעבר שובר בגין אותה הזמנה יונפק שובר בערך של 150% משווי ההזמנה המקורית. תוקף השוברים יהא 5 שנים ממועד הנפקתם. ובנוסף - שובר הנחה למימוש חד פעמי בשיעור של 50% ועד לסך הנחה מירבי של 250 שקל, מכל הזמנת מזון ומשקאות, שתבוצע מהתפריט במקום המופע, הנמנה על מועדני זאפה מבין הבאים - זאפה תל אביב, זאפה הרצליה, זאפה חיפה וזאפה ירושלים. תוקף שובר המזון יהא 5 שנים ממועד הנפקתו.
  • האפשרות השנייה היא קבלת החזר כספי בשיעור של 100% מההזמנה המקורית, לחשבון בנק שחבר הקבוצה ימסור את פרטיו. זאפה תיידע את הזכאים לאחר אישור הסדר הפשרה, באמצעות הודעת דוא"ל אישית, בהתאם לכתובת הדוא"ל אותה הזינו חברי הקבוצה בעת ביצוע רכישת הכרטיס למועד המקורי ובאמצעות מסרון למספר הטלפון של חבר הקבוצה.
2 צפייה בגלריה
עו"ד יובל עציוני (מימין) ועו"ד אלדד פסי
עו"ד יובל עציוני (מימין) ועו"ד אלדד פסי
עו"ד יובל עציוני (מימין) ועו"ד אלדד פסי
(צילום: איציק בירן)
את זאפה מייצג עו"ד ירון רוסמן ממשרד עו"ד נשיץ ברנדס אמיר.