הדולר האמריקני נחלש היום (ג') במסחר במטבע חוץ עד שנשק לשער של 3.20 שקלים, הנמוך ביותר מאז חודש ינואר השנה. אז הודיע בנק ישראל, כאשר שער הדולר ירד ל-3.11 שקלים, שירכוש 30 מיליארד דולר השנה וגרם לעלייה מיידית ניכרת בשער הדולר. לקראת קביעת השער היציג היום, החל בנק ישראל להתערב במסחר וקנה כמות לא גדולה של דולרים, מה שהביא מיד לעלייה מסוימת בשערו.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
שער הדולר היציג ירד במהלך יום המסחר עד לכ-3.202 שקלים אולם עלה בצהריים מעט ושערו היציג נקבע על ידי בנק ישראל על 3.207 שקלים, לעומת 3.222 שקלים אמש. שער האירו היציג נקבע על 3.7973 שקלים, ירידה מעטה לעומת 3.7991 שקלים אתמול ושער הלירה שטרלינג נקבע על 4.4224 שקלים לעומת 4.4302 אתמול.
1 צפייה בגלריה
דולרים ושקלים
דולרים ושקלים
דולר שקל
(צילום: shutterstock)
ההתחזקות בשער השקל נובעת בעיקר ממשבר הקורונה הפוקד ביתר שאת את ארה"ב ומדינות אירופה, בעוד שבישראל ההערכה היא שהחיסון השלישי יביא בקרוב לירידה משמעותית בתחלואה, שמזנקת כעת במדינות אחרות בעולם.
הירידה בשערי המטבעות הזרים ובעיקר הדולר, שלפיו נקבעים מחירים רבים בעת שהיית ישראלים בחו"ל, מוזילה לעשרות אלפי הישראלים את החופשה בחו"ל ובעיקר לאלה שרוכשים בימים אלה כרטיסים, חדרי מלון, רכב שכור ושירותים אחרים בחו"ל, לקראת הנסיעה הקרובה שלהם לחופשה המתוכננת לימי החגים.
על פי ההערכות במשק, בנק ישראל צפוי להתערב בימים הקרובים במסחר במט"ח כדי להעלות את שערי המטבעות הזרים ולמנוע פגיעה והפסדים לתעשיינים וליצואנים הישראלים של סחורות ושירותים לחו"ל.