מקררים, מיקסרים, קונסולות וגם סתם טוסטרים: "בָּדוּק" - מדור בדיקות המוצרים של ynet, בוחן בכל פעם מוצר אחר ונותן לכם את דעתו האובייקטיבית. והפעם: שואב אבק רובוטי Mi Robot Vacuum Mop 2 Pro של שיאומי. מחיר: 1,640 שקל.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
Mi Robot Vacuum Mop 2 pro
Mi Robot Vacuum Mop 2 pro
Mi Robot Vacuum Mop 2 pro
(צילום: יח"צ)
שואב אבק רובוטי הוא חלום. להפעיל משהו שינקה את הבית כשאנחנו לא נמצאים זה הכי קרוב לעוזרת בית יומיומית שלא תמיד אנחנו יכולים להרשות לעצמנו. השואב הרובוטי של שיאומי גם נותן שטיפה ומתהדר בשאיבה אדירה, אלגוריתם חכם למיפוי הבית ועוד. אז איך הוא? בדקנו.

עברו ארבע שנים מאז השואב הרובוטי הקודם שהיה לי, ומסתבר שהרבה השתנה. קודם כל, יש אפליקציות עכשיו. אז דבר ראשון צריך לקשר את הרובוט לאפליקציה. תהליך קצת מעצבן כשהאפליקציה לא מוצאת אותו לבד ואז צריך לעבור ידנית על כל האפשרויות של רובוטים שיש לשיאומי וכפי שאפשר להבין מהשם הארוך של השואב הספציפי, יש גם הרבה אפשרויות בלי PRO, בלי MOP, בלי 2 וכולי. אחרי שמצאנו, השואב עושה סיבוב אחד בבית כדי למפות אותו. בבית כמו שלי עם המון חללים פתוחים נוצרת בעיה, כי השואב מחבר את המטבח והסלון לחדר אחד, למשל, דבר שמקשה בהמשך לארגן אותו שינקה רק את המטבח.
כמו כל השואבים בתחום, כאשר השואב מתחיל לפעול, אתה נשאר עם תחושה מעיקה של הלוואי והוא אכן ישאב הכל. האלגוריתם של הדברים האלה גורם להם לנוע בצורה ספונטנית באופן מחשיד - חצי מטבח, ואז סלון, ואז חדר, חזרה למטבח, שוב חדר, שוב סלון. בגדול, כשהוא סיים לעבוד, נראה היה שעבר על כל הבית. לא מצאנו ערימות פירורים מיותמות. הסוללה מספיקה ל-120 דקות ושטח של 240 מטר רבוע ללא הטענה. אם בכל זאת השואב חש שהסוללה שלו עומדת להסתיים, הוא יסע לבד לעמדת הטעינה וכשיתמלא, ימשיך הניקיון מהיכן שהפסיק.
מבחינת תנועה, מדובר בשואב מהחכמים שראיתי. כמעט ולא נתקע ואפילו הצליח לרדת משטיח מקווצ'ץ' שעמד בדרכו. כשהוא מתנגש במשהו, ההתנגשות רכה. עם זאת, הייתי צריך להציל אותו כשנכנס למקום צר מדי. בנוסף, כמובן, צריך להרים חוטים ודברים שעלולים להיתקע במברשות ולעצור הפעולה. בהחלט בעייתי בבית עם ילד בן שנתיים שמעיף הכל לכל מקום.
השואב מתגאה בשאיבה חזקה בזכות שואבים בעלי מנועים יפניים ללא פחמים מתוצרת NIDEC המאפשרים עוצמת יניקת אוויר של עד 3000Pa. הוא אכן שואב טוב. כל מה שעמד בדרכו, כולל שברי זכוכית, נשאב היטב. השאיבה יעילה על הרצפה וגם על שטיח דק. יחסית גם קל לשחרר גומיות וחוטים שמסתבכים בו.
מבחינת שטיפה, לקרוא למה שהשואב עושה שטיפה יהיה מוגזם. הוא מנגב. כמו לעבור עם סמרטוט לח. לא ממש לנקות, יותר להעלים אבק. מיכל מים לא גדול ומין בד שמתחבר לשואב אחראים על הפעולה. יש אפשרות של שאיבה ואז ניגוב ויש רק ניגוב.
כאשר משתמשים באפשרות הניגוב, מומלץ שהשואב לא יעלה על שטיחים כי אז הם ייהרסו. לשם כך צריך להרים השטיח (לא נוח) או לסמן באפליקציה היכן לא לנגב. הסימון מאוד לא נוח. סימנתי אזור עם קיר וירטואלי והשואב עבר אותו בכל זאת. רק כאשר סימנתי אזור גדול בתור - לכאן לא להיכנס, השואב נותר באזורו. בשואבים ישנים היה חוט שהיית תוחם איתו אזורים. זה היה מגוחך אך איכשהו יעיל יותר מהאפליקציה כאן.
השואב מגיע עם מטלית חלופית כך שיש מספיק חלפים לשימוש ארוך טווח. האפליקציה גם מודיעה כשחלק מסויים צריך החלפה. בנוסף, האפליקציה נותנת מידע כמו היסטוריית ניקיונות, אפשרויות של ניקוי קצוות קירות בבית וגם שהשואב יצפצף אם לא מוצאים אותו.
מבחינת מחיר, חשוב לומר שיש שואבים משמעותית זולים יותר, אבל מניסיון העבר - בהחלט שווה להשקיע במוצר. עם זאת, יש גם יקרים ממנו והשיאומי נמצא בדיוק בקו של VALUE FOR MONEY.
הערה: המכשיר נבדק במשך כשבוע ועשויים להיות היבטים נוספים שלא עלו בבדיקה, בדגש על תקלות בשימוש לאורך זמן ועמידות המכשיר. בנוסף, הבדיקה נעשתה בדגש על המכשיר הספציפי וייתכנו אופציות זולות וטובות יותר בשוק בארץ או באתרים מחו"ל, אותן לא בחנו.