תקלה ממושכת בחברת השרתים בוקס (box.co.il) משביתה עסקים קטנים רבים ופוגעת בלקוחות שמפעילים באופן פרטי אתרים ומשלמים לטענתם לחברה מאות שקלים בשנה. עוד נטען שהמענה בשירות הלקוחות לוקה בחסר עד לא קיים וכן שחלק מהגיבויים נעלמו. זאת לא התקלה הראשונה של החברה. ב-2020 אירעה תקלה דומה לכאורה וגם אז נשמעו תלונות על השירות ועל בעיות לכאורה בגיבויים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
"יש לי ארבעה אתרים בבוקס שלא פעילים מתחילת החודש. כולל של לקוחות שלא מבינים באיחסון. מה אגיד להם - האתר נעלם?", סיפרה ל-ynet אחת הלקוחות של החברה.
2 צפייה בגלריה
אתר בוקס (box.co.il)
אתר בוקס (box.co.il)
אתר בוקס (box.co.il)
(צילום מסך)
לדבריה, "בוקס הודיעו ללקוחות על האירוע עם מייל גנרי - ללא צפי לסיום. האתרים לא באוויר כבר כמעט חודש ואין שום מענה בשירות הלקוחות. יש שם הודעה קולית ולא חוזרים אליי.
"יש באתרים שלי תכנים וחומרים שעבדתי עליהם ימים וחודשים לא ברור אם יש גיבוי. גם בניתי ללקוחות אתרים והאתר פשוט נעלם. אני משלמת להם כ-350 שקל לשנה ודומיינים שלי רשומים שם".
לקוחה אחרת סיפרה ל-ynet: "השקעתי עשרות אלפי שקלים באתר שלי והוא נעלם כבר שבועיים. לא יומיים, שבועיים. כולל גיבויים. לבוקס אני משלמת מאות שקלים בשנה ואמורה לחדש איתם חוזה במאי. אין שום מענה בשירות הלקוחות ואני באפלה גמורה לגבי עסק שהשקעתי בו הרבה כסף".
בקבוצת פייסבוק שהקימו הנפגעים כתב אחד המשתתפים: "מה עושים? הם לא עונים ומחזיקים בגיבויים שלנו והכי גרוע - העלו גרסה של האתר שלנו מלפני שנה. ממש מצב של חוסר אונים".
2 צפייה בגלריה
תלונות תקלה בוקס
תלונות תקלה בוקס
לקוחות מתלוננים על בוקס בפייסבוק
(צילום מסך)
לקוח אחר כתב: "יש לי חמישה אתרים מתוכם שלושה של עמותות שבניתי להן אתרים בחינם. בוקס לא עובדים כבר שלושה שבועות. יש דרך לסדר את זה או לגשת לקבצים ואעביר לאחסון אחר?".
חלק מהמשתמשים מציעים שירותים של חברות מתחרות שכבר החלו בפרסום ממומן בגוגל לאור התקלה, שרוכב עליה. אחרים ממליצים על העברה באמצעות תוסף wp-all-migration באתר הקיים בבוקס ויצוא לקובץ למחשב ומשם איחסון בשרת אחר.

בוקס: "בשל הלחץ - לא עונים באופן מיידי לכולם"

מהחברה נמסר בתגובה: "כחלק מפעולות תחזוקה ומיגרציה מתשתיות ישנות לחדשות שערכנו לפני כשבועיים, נמחק ווליום בסטורג' המרכזי, שגרם לנפילה של השרתים השיתופיים של החברה. שרתים אלו מיועדים למחלקת הלקוחות המפעילים אתרים קטנים, סקטור שמהווה חלק קטן מפעילות החברה. זה המקום לציין שמערכת הדומיינים פעילה ולא נפגעה בתקלה.
"לאחר ניסיונות של מומחים לטפל בסטורג', עברנו לשחזור מגיבוי מרחוק שנשמר בחווה אחרת ובשירותי SAAS של בזק בנלאומי. מדובר בגיבויים שדורשים זמן רב לשיחזור ומצריכים טיפול ידני של כל אתר בנפרד. עד כה שוחזרו מרבית חבילות האירוח השיתופי.
"מיד עם תחילת האירוע דאגנו לעדכן את לקוחותינו על התקלה. כמו כן, אנו עונים לטיקטים ולשיחות נכנסות, אולם בשל הלחץ הכבד אין ביכולתנו להעניק מענה מיידי לכולם, ולכן אנו מפרסמים עדכונים שוטפים בעמוד הפייסבוק של החברה. אנו ממשיכים לעבוד בכל המרץ בכדי לסיים את האירוע בהקדם האפשרי ומודים ללקוחות על ההבנה".