ההסתדרות וארקיע הודיעו שיעבירו סיוע של כ-1,300 שקל בחודש לעובדי ארקיע מתחת לגיל 45 שהפסיקו לקבל תשלומי חל"ת. ההסכם יהיה תקף לארבעה חודשים, כאשר הסכם דומה נחתם בשבוע שעבר בין ההסתדרות לחברת אל על.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
ענף התעופה מצוי בקשיים וטרם התאושש ממשבר הקורונה. נכון להיום, כ-130 עובדי ארקיע נמצאים עדיין בחל"ת מתוך 450 עובדי החברה ומתוכם כ-50 עובדים מתחת לגיל 45. הסכום אמור להתווסף לתשלום שיקבלו העובדים מהמדינה עבור חל"ת גמיש או דמי אבטלה. בתקופת ההסכם העובדים יצטרפו להדרכות שיועברו מרחוק.
1 צפייה בגלריה
מטוס ארקיע איירבוס A321 ממריא מ נתב"ג נמל התעופה בן גוריון
מטוס ארקיע איירבוס A321 ממריא מ נתב"ג נמל התעופה בן גוריון
מטוס ארקיע ממריא מנמל התעופה בן גוריון
(צילום: AFP)
המדינה התחייבה ליצור מענה לעובדים בחל"ת מענפי התעופה והתיירות, אולם מענה זה טרם הוסדר בחקיקה ואופיו עדיין לא ברור. בתוך כך, ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח”כ מיכאל ביטון, אישרה היום (ג') את בקשת הממשלה לתקן את התקנות העוסקות בהגבלות על הפעלת שדות תעופה, ובמסגרת זו אושר כי כניסה לטרמינל הנוסעים תתאפשר רק לעובדים או לנוסעים ארבע שעות לפני הטיסה, או למלוויו של קטין או של אדם עם צרכים מיוחדים אחרים. נוסע או מלווה שיפרו את התקנה צפויים לקנס מנהלי של 500 שקלים.
עוד אושר תיקון הנוגע לחובת הניקוי והחיטוי של כלי הטיס, שנועדו להתאים את התקנה להנחיות האירופאיות, לפיהן פעולות הניקוי יבוצעו אחת לשבעה ימים במקום אחת ל-24 שעות כיום, אלא אם לפי ניהול סיכונים נמצא שיש להגביר את התדירות או אם לא נעשה שימוש בכלי הטיס. אילנה גינס, נציגת משרד הבריאות, אמרה כי אין כרגע כוונה לסגור את השדה או לצמצם טיסות.