אחרי רכישת קרדיט סוויס על ידי UBS, הבנק החדש שנוצר צפוי לפטר כ-30% מכוח האדם שלו. כך לפי דיווח בעיתון השווייצרי Tages-Anzeiger, שציטט מנהל בכיר ב-UBS שנותר בעילום שם. לפי הדיווח, רק בסניפים בשווייץ יפוטרו כ-11 אלף עובדים.
UBS הסכימה לרכוש את יריבתה הגדולה תמורת שלושה מיליארד פרנק שווייצרי (3.1 מיליארד דולר), בעסקה שהונדסה על ידי ממשלת שווייץ והבנק המרכזי - כדי למנוע התמוטטות של המערכת הפיננסית במדינה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
1 צפייה בגלריה
קרדיט סוויס
קרדיט סוויס
קרדיט סוויס
(AFP)
יחד עם זאת, העסקה, שנועדה גם לעזור להבטיח יציבות פיננסית בעולם, נוכח הקריסות של בנקים בארה"ב בתקופה האחרונה, עוררה חששות בנוגע לגודלו של הבנק החדש שנוצר עם נכסים של 1.6 טריליון דולר ויותר מ-120 אלף עובדים ברחבי הגלובוס. לפי הדיווח בתקשורת השווייצרית, גם עובדי הבנק בארה"ב, בעיקר בתחום ההשקעות, ייפגעו ויפוטרו.
דיווח דומה עלה בפייננשל טיימס ב-21 במרץ, אז דובר על קיצוץ של עשרות אלפי משרות, בעיקר מהחטיבה השווייצרית של קרדיט סוויס ובנק ההשקעות שלו, שמעסיקים ביחד מעל 30 אלף עובדים, וצפויים לספוג את מרבית הקיצוצים.

"מיזוג המאה"

ב-19 במרץ UBS הסכים לרכוש את קרדיט סוויס תמורת 3.1 מיליארד דולר בעסקת מניות, פחות מחצי משווי השוק של הבנק השווייצרי (8 מיליארד דולר) בנעילה של הבורסות בסוף השבוע שקדם לסיכום. בנוסף, במטרה להגן על UBS מפני הסיכונים הטמונים בנכסים של קרדיט סוויס, משר האוצר השוויצרי העניק לו בטוחות להפסדים בשווי של 9.6 מיליארד דולר. כמו כן, הבנק המרכזי יספק סיוע בנזילות עד לסכום של 110 מיליארד דולר.
המשבר בקרדיט סוויס מתרחש על רקע התקופה הסוערת במגזר הבנקאות האמריקני. באמצע חודש מרץ נסגרו שלושה בנקים ממוקדי מגזר הטכנולוגיה, שהועברו לכונס נכסים (FDIC) וכלל לקוחותיהם נהנו מחילוץ מושלם על ידי הפדרל רזרב ומשרד האוצר האמריקני.
במהלך סוף השבוע שלפני העסקה, דחקו הרגולטורים השווייצרים את UBS וקרדיט סוויס להתמזג, אם כי שני הצדדים לא באמת היו מעוניינים בכך. במסגרת המשא ומתן, ביקש UBS מממשלת שווייץ ערבויות בשווי של עד 6 מיליארד דולר עבור כיסוי עלויות משפטיות או הפסדים פוטנציאלים. עסקת הרכישה תוארה בעיתונות השווייצרית כ"מיזוג המאה".