הורסים ובונים בכיכר המדינה בתל אביב. שיכון ובינוי נדל"ן, חברת הבת של קבוצת שיכון ובינוי, השלימה את הריסתם של שני בנייני מגורים ברחוב ויצמן 55 בתל אביב. מדובר בבניינים ישנים הממוקמים בסמוך לכיכר המדינה. הריסת המבנים מהווה את נקודת הפתיחה של פרויקט התחדשות עירונית בשם "ויצמן 55". הפרויקט יצא לפועל במסגרת תוכנית הרבעים של עיריית תל אביב.
על-פי התכנון, במקום שני הבניינים הישנים שכללו 23 דירות ישנות בשלוש כניסות בנות 4 קומות, צפויים להיבנות שני מבנים חדשים בני 8 קומות, הכוללים 64 דירות בסך הכל. לכל אחת מהדירות יוצמדו שתי חניות תת - קרקעיות ומחסן פרטי בתת הקרקע. בפרויקט ישווקו לקבל הרחב דירות בנות 2 ו-3 חדרים לצד דירות פנטהאוז בנות 5 חדרים. על תכנון הפרויקט אמון משרד האדריכלים של משה צור.
2 צפייה בגלריה
הריסת מבנה ברחוב ויצמן 55 בתל אביב במסגרת פרויקט התחדשות עירונית
הריסת מבנה ברחוב ויצמן 55 בתל אביב במסגרת פרויקט התחדשות עירונית
הריסת מבנה ברחוב ויצמן 55 בתל אביב במסגרת פרויקט התחדשות עירונית
(שרון ענבי)
באירוע הריסת המבנים נכחו לצד בעלי הדירות הישנות גם אסף ענבר, מנכ"ל סולל בונה ; צחי פרץ סמנכ"ל הכספים של החברה ; נתי גלבוע, מנהל התחדשות עירונית ; כרמית בשירי מנהלת משאבי אנוש שו"ב נדל"ן ; ליאת דנינו סמנכ"לית שיווק ומכירות ; עו"ד אבי ארד ; ורד איתני ועוד.
תמיר כהן, מנכ"ל קבוצת שיכון ובינוי התייחס להתקדמות הפרויקט והריסת המבנים ואמר: "אזור כיכר המדינה בכלל, ורחוב ויצמן בפרט, נחשב לאחד המיקומים הכי מבוקשים ואסטרטגים בתל אביב. תכנית הרבעים של תל אביב צפויה לחולל שינוי משמעותי ביותר באיזור זה, בין היתר גם ברמה התחבורתית, מה שמהווה יתרון גדול עבור אלה המתגוררים בלב ליבן של השכונות האורבניות באזור. כחלק מכך, בקרוב עתידים לעבור שלושת הקווים המרכזיים של הרכבת הקלה ממש במרחק הליכה של מאות מטרים מהרחוב - הקו האדום גם הקו הסגול וגם הקו הירוק. בנוסף, בסמכיות למיקום הפרויקט גם בתי קפה וחנויות בוטיק, גינות משחקים ועוד. דבר שהופך את הפרויקט לרלוונטי בקרב משפחות צעירות".
2 צפייה בגלריה
תמיר כהן
תמיר כהן
מנכ"ל שיכון ובינוי תמיר כהן
(צילום: עמית שעל)