שעות בודדות לפני פרסום מדד המחירים לצרכן לחודש אוקטובר, הדולר נסחר סביב 3.78 שקל, אמנם עלייה של כ-0.75% לעומת המסחר הרציף אמש, אולם ירידה ניכרת של כמעט 1.5% מול השער היציג (3.83 שקל) שנקבע אתמול אחר הצהריים. הירידה נבעה בין השאר מנתוני ירידת האינפלציה בארה"ב לשיעור של 3.2% בשנה.
האירו נסחר היום סביב שער של 4.10 שקל, ירידה של כ-0.25% לעומת המסחר הרציף והשער היציג אמש (4.11 שקל).
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
1 צפייה בגלריה
שקל דולר ואירו
שקל דולר ואירו
דולר, אירו ושקל
(צילום: shutterstock)
הערב תפרסם הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה את שיעור מדד המחירים לצרכן לחודש אוקטובר, ואת מחירי הדירות, שכנראה המשיכו לרדת בחודש המלחמה הראשון. התחזיות בבנקים ובבתי ההשקעות הבוקר הן שמדד חודש אוקטובר עלה ב-0.4%, אולם חלק מהאנליסטים ציינו שקשה הפעם מאוד לחזות כיצד התנהגו חלק מהמחירים בחודש הראשון של המלחמה, וייתכן שהמדד יפתיע לאחד הכיוונים.
בכל מקרה, מדד שיהיה נמוך ממדד אוקטובר 2022 שעלה בשיעור גבוה של 0.6%, יגרום לכך שהאינפלציה השנתית העומדת כעת על 3.8% - תפחת. התחזיות הן שהיא תרד בתום 10 חודשי שנת 2023 לשיעור של 3.6%, אך תהיה עדיין גבוהה בהרבה מהיעד שקבעה הממשלה לשנה כולה בין 1% ל-3%. עם זאת, ייתכן שהמשך המלחמה והירידה בצריכה יובילו את המדד השנתי של 2023 לקרבת הרף הגבוה של היעד.