טוויטר פרסמה היום (שישי) את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של השנה ולפיהן ההכנסות, כולל גם הכנסות ממנויים, הסתכמו ב-1.18 מיליארד דולר, לעומת 1.19 מיליארד דולר ברבעון המקביל בשנה הקודמת. האנליסטים ציפו להכנסות של 1.32 מיליארד דולר.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
לפי טוויטר, ההפסד הנקי שלה היה 270 מיליון דולר או 35 סנט למניה, ירידה מרווח של 65.6 מיליון דולר או 8 סנט למניה, שנה קודם לכן. ההפסד המתואם של 8 סנט החמיץ את הציפיות לרווח מתואם של 14 סנט.
2 צפייה בגלריה
אפליקציית טוויטר
אפליקציית טוויטר
אפליקציית טוויטר
(צילום: shutterstock)
טוויטר תולה את האשמה בירידה בהכנסות במאבקה המתמשך לסגור את הרכישה שלה ב-44 מיליארד דולר על ידי אילון מאסק וגם בהיחלשות שוק הפרסום הדיגיטלי.
התוצאות מגיעות לאחר שטוויטר תבעה את מאסק על ביטול הצעתו לרכוש את החברה, וכעת היא מתכוננת למשפט שיחל באוקטובר. חוסר הוודאות בעסקה הדאיג את המפרסמים של טוויטר וגרם לכאוס בתוך החברה. הכנסות הפרסום עלו רק ב-2% ל-1.08 מיליארד דולר, כאשר הציפיות היו שההכנסות מפרסום יגיעו ל-1.22 מיליארד דולר.
2 צפייה בגלריה
אילון מאסק
אילון מאסק
אילון מאסק
(עיבוד תמונה. צילום: AP, shutterstock)
המשפט בתביעה של טוויטר נגד אילון מאסק יימשך חמישה ימים - כך החליט לפני כמה ימים בית המשפט בדלאוור שבו יתנהל התיק. השופטת קתלין מקורמיק קיבלה את בקשתה של הרשת החברתית להליך מזורז ודחתה את בקשתו של המיליארדר לקבוע את מועד המשפט ל-13 בפברואר 2023 או לאחר מכן.
לדברי השופטת מקורמיק, יש לפתור את המחלוקת המשפטית בין הצדדים במהירות. "במקרים מהסוג הזה", הסבירה השופטת, "ככל שהליך המיזוג נמצא זמן רב יותר בלימבו, כך גדלים הן ענן האי-ודאות שמעל החברה והן הסיכון שייגרם למוכרים נזק בלתי הפיך".
במקור ביקשה טוויטר משפט בזק שיתקיים בספטמבר במטרה להגיע להכרעה מהירה לגבי התביעה שהגישה נגד מאסק לאחר שנסוג מהסכמתו לרכוש אותה תמורת 44 מיליארד דולר. עורכי דינו של מאסק הגישו התנגדות לבקשת טוויטר להליך מהיר ואמרו כי למחלוקת לגבי מספר המשתמשים המזויפים והבוטים ברשת החברתית יש משמעות "מהותית" לגבי הערך של החברה וכי הם זקוקים ל"פרק זמן משמעותי לגילוי" בנושא. הסכמי המימון לעסקה, אומרים עורכי הדין, תקפים עד 25 באפריל 2023.
מאסק, נזכיר, הודיע מוקדם יותר החודש כי הוא נסוג מהעסקה מכיוון שטוויטר לא סיפקה לו את המידע הנחוץ בשביל להעריך את השכיחות של הבוטים והמשתמשים המזויפים בפלטפורמה. טוויטר טוענת כי מדובר בפחות מ-5% ממספר המשתמשים היומי, בעוד שמאסק מעריך שהמספר קרוב יותר ל-20%.