המשפט בתביעה של טוויטר נגד אילון מאסק ייצא לדרך באוקטובר ויימשך חמישה ימים - כך החליט הערב (יום ג') בית המשפט בדלאוור שבו יתנהל התיק. השופטת קתלין מקורמיק קיבלה את בקשתה של הרשת החברתית להליך מזורז ודחתה את בקשתו של המיליארדר לקבוע את מועד המשפט ל-13 בפברואר 2023 או לאחר מכן.
1 צפייה בגלריה
אילון מאסק
אילון מאסק
אילון מאסק
(עיבוד תמונה. צילום: AP, shutterstock)
לדברי השופטת מקורמיק, יש לפתור את המחלוקת המשפטית בין הצדדים במהירות. "במקרים מהסוג הזה", הסבירה השופטת, "ככל שהליך המיזוג נמצא זמן רב יותר בלימבו, כך גדלים הן ענן האי-ודאות שמעל החברה והן הסיכון שייגרם למוכרים נזק בלתי הפיך".

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

במקור ביקשה טוויטר משפט בזק שיתקיים בספטמבר במטרה להגיע להכרעה מהירה לגבי התביעה שהגישה נגד מאסק לאחר שנסוג מהסכמתו לרכוש אותה תמורת 44 מיליארד דולר. עורכי דינו של מאסק הגישו ביום שישי התנגדות לבקשת טוויטר להליך מהיר ואמרו כי למחלוקת לגבי מספר המשתמשים המזויפים והבוטים ברשת החברתית יש משמעות "מהותית" לגבי הערך של החברה וכי הם זקוקים ל"פרק זמן משמעותי לגילוי" בנושא. הסכמי המימון לעסקה, אומרים עורכי הדין, תקפים עד 25 באפריל 2023.
מאסק, נזכיר, הודיע מוקדם יותר החודש כי הוא נסוג מהעסקה מכיוון שטוויטר לא סיפקה לו את המידע הנחוץ בשביל להעריך את השכיחות של הבוטים והמשתמשים המזויפים בפלטפורמה. טוויטר טוענת כי מדובר בפחות מ-5% ממספר המשתמשים היומי, בעוד שמאסק מעריך שהמספר קרוב יותר ל-20%.
בטוויטר הגיבו אתמול לבקשה של מאסק ואמרו כי לוח הזמנים שהמיליארדר מציע נועד "לסבך ולבלבל" את ההליך המשפטי. בחברה טוענים כי מאסק לא הציג סיבה הגיונית לעיכוב המשפט וציינו כי לוח הזמנים שהחברה מבקשת, במטרה להגיע להכרעה תוך 60-75 ימים, הוא מקובל בבית המשפט בדלאוור שבו יתנהל המשפט.
ברשת החברתית טוענים כי הליך מהיר הוא חיוני עבורה, מכיוון שהמחלוקת המשפטית פוגעת בה מבחינה עסקית. החברה הפנתה אצבע מאשימה כלפי מאסק, שלטענתה משתמש בטוויטר על מנת להכפיש אותה ופוגע בעובדים, בלקוחות ובבעלי המניות. "אף חברה ציבורית בגודל ובהיקף הזה לא התמודדה בעבר עם אי-ודאות כזאת", טוענים בטוויטר.
בזמן שמאסק טוען כי המחלוקת לגבי המשתמשים המזויפים היא שגרמה לו לחזור בו מההסכם לרכוש את טוויטר, ברשת החברתית אומרים כי המיליארדר מעוניין לסגת מהעסקה בגלל ההרעה בתנאי השוק מאז החתימה על העסקה באפריל ומציינים כי הוא איבד 100 מיליארד דולר מהונו האישי מאז נובמבר 2021. החברה טוענת גם כי עשתה מאמצים רבים והצליחה לספק למאסק את המידע שביקש לגבי המשתמשים בפלטפורמה. בשימוע שהתקיים היום אמר עורך הדין וויליאם סאביט, שמייצג את טוויטר, כי סוגיית המשתמשים המזויפים "אינה הנושא של התיק הזה. מדובר בטיעון מלאכותי". יש לציין שמאסק ויתר על בדיקת נאותות במסגרת הסכם הרכישה.
פורסם לראשונה: 12:29, 19.07.22