חברת עמידר החדשה מרחיבה את הפרויקט להתקנת גלאי עשן בדירות הדיור הציבורי ברחבי הארץ - כך נודע ל-ynet. משרד הבינוי והשיכון, באמצעות חברת השיכון הלאומי, התקינו עד כה כ-8,000 גלאי עשן בדירות של מערך הדיור הציבורי, בדגש על יחידות דיור שבהן מתגוררים אזרחים ותיקים. כעת ישתפו פעולה עם כבאות והצלה לישראל כדי להגדיל משמעותית את התקנת הגלאים בכ-40 אלף דירות נוספות.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
עמידר מנהלת כ-37,500 דירות דיור ציבורי, בהן מתגוררים כ-15 אלף גמלאים וכ-200 ניצולי שואה. התקנת גלאי עשן היא דבר המחויב על פי חוק בבניית מבני ציבור בהתאם לרמת הסיכון, אולם במשרד הבינוי והשיכון הוחלט לקדם את המהלך לא רק בבתי מלון, בתי ספר ומוסדות ציבור - אלא כאמור גם במבני הדיור הציבורי, מתוך רצון להגביר את בטיחותם של הדיירים.
1 צפייה בגלריה
גלאי עשן
גלאי עשן
גלאי עשן
(צילום: shutterstock)
מדובר בגלאי המתריע על הימצאות עשן כבר בשלבים מוקדמים, באמצעות השמעת צפצופים חזקים. גלאים מסוג זה, שהתקנתם פשוטה, אינם זקוקים לתחזוקה ובעלי סוללה בעלת אורך חיים של כ-10 שנים. בחברה מציינים כי הגלאים יותקנו בפריסה ארצית, כאשר במעמד ההתקנה יקיימו לוחמי האש הדרכת בטיחות לדיירים.
נציב כבאות והצלה, רב טפסר דדי שמחי, אמר ל-ynet: "לוחמי האש מוזנקים בכל שנה לכיבוי עשרות אלפי שריפות הפורצות בדירות מגורים וגובות מחיר כבד בנפש וברכוש. התקנת גלאים מצילי חיים מקצרת משמעותית את זמן התגובה בשריפה ויש לה חשיבות מכרעת לביטחון האישי של בני המשפחה".
שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין, ויו"ר עמידר, יאיר זילברשטיין, הוסיפו כי קיימת חשיבות עליונה בדאגה לביטחון דיירי הדיור הציבורי וקידום איכות חייהם, ומדובר בפרויקט חשוב שנועד להגביר את הבטיחות ולהציל חיים.