מי שחשב ש"חטיפת" עובדים ופיתויים על ידי חבילות שכר מפנקות הוא נחלת חברות ההייטק בלבד - טעה. לצערו של הצרכן, המלחמה בין שתי רשתות המזון הגדולות, שופרסל ויינות ביתן, לא מתמקדת בימים אלה בתחרות על מחירים אקטרקטיביים, אלא דווקא על כוח אדם - בדגש על מנהלים ועל אנשי מפתח מקצועיים.
לשיא (הזמני, ככל הנראה) של התחרות הגענו בימים האחרונים כאשר התברר שאורי קילשטיין, שהיה בעבר משנה למנכ"ל שופרסל, בתקופתו של איציק אברכהן, והיה מיועד לחזור כעת לשופרסל כמנכ"ל, חותך למתחרים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
2 צפייה בגלריה
 יינות ביתן
 יינות ביתן
יינות ביתן
( צילום: יח"צ)
2 צפייה בגלריה
אורי קילשטיין
אורי קילשטיין
אורי קילשטיין
(צילום: דנה קופל)
ההערכות היו שקילשטיין יחזור לרשת שבה גדל ושאותה שאף לנהל, בצמוד לשובו המתוכנן של אברכהן כיו"ר החדש של הרשת. אבל בשבוע שעבר התבשרנו על תפנית נוספת בעלילה כשקילשטיין קיבל הצעה מפתה מאוד מהאחים זלקינד - בעלי השליטה באלקטרה ויינות ביתן. ההצעה שהונחה על השולחן וכללה חבילת אופציות מפנקת, הייתה להתמנות למנכ"ל רשת יינות ביתן, שרכשו לפני כשנה, כשנכנסו לראשונה לעסקי קמעונאות המזון.

על סף קריסה

האחים זלקינד רכשו את יינות ביתן לאחר שנקלעה לקשיים והייתה על סף קריסה, כאשר הטענה הייתה שהניהול של מייסדה נחום ביתן היה מיושן ולכן לא עמדה בתחרות. הקונים החדשים אמורים לשקם את הרשת שעדיין מפסידה. בהובלת צביקה שווימר, מנכ"ל חברת האם אלקטרה מוצרי צריכה, גובשה תוכנית הצלה מסעירה: קבלת הזיכיון מקרפור, רשת הסופרים הבינ"ל שתיכנס לראשונה לישראל, והסבת סניפי יינות ביתן לקרפור. בנוסף - קבלת זיכיון לחנויות נוחות למזון תחת המותג המיתולוגי האמריקני סבן אילבן.
שווימר פעל להחלפת כמעט כל מטה יינות ביתן והחל להציע משכורות גבוהות יותר למנהלים בדרגים בינוניים בשופרסל, שעברו לאט לאט לשורותיו. אלא שהבעיה, התברר, הייתה למצוא מנכ"ל מקצועי לרשת. למעט שופרסל, בכל שאר הרשתות, ויקטורי, יוחננוף, רמי לוי ועוד, המייסדים הם המנכ"לים, דבר שמצמצם מאוד את מספר המועמדים בעלי הניסיון בניהול רשת מזון. המינוי הראשון של שווימר למנכ"ל יינות ביתן, עמית זאב שהגיע מדור אלון, לא צלח, והוא פורש כעת לאחר שמונה חודשים על רקע חילוקי דעות.

החליט לא להמר

קילשטיין, שעזב את שופרסל לאחר שהבין שאברכהן לא צפוי לפנות לו את התפקיד בקרוב, עבר לנהל את קניוני עזריאלי, כנראה מתוך שאיפה לחזור לשופרסל בעתיד. ובאמת, אחרי שאברכהן התפטר, החליט קילשטיין להמר ולהתמודד על התפקיד כשהוא נאלץ לוותר על תפקידו בעזריאלי, וראה איך הוא שוב נותר מאחור כשעופר בלוך הועדף על פניו.
ההנחה הייתה שכעת, אחרי המהפכים בשופרסל צפוי אברכהן להתמנות ליו"ר הדירקטוריון, מה שעשוי היה לסלול לקילשטיין מחדש את הדרך לתפקיד שהוא כל כך חושק בו, אבל הוא ככל הנראה החליט לא להמר יותר והעדיף לבחור באופציה הממשית שעמדה על השולחן - ניהול המתחרה.
פורסם לראשונה: 07:09, 06.06.22