2 צפייה בגלריה
פרויקט לה גווארדיה תל אביב
פרויקט לה גווארדיה תל אביב
פרויקט לה גווארדיה תל אביב
(הדמיה: ויופוינט)
התוכנית למתיחת פנים בשכונת יד אליהו בתל אביב יוצאת לדרך: לממון ול-ynet נודע כי הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בעיר אישרה את התב"ע (תוכנית בניין עיר) לפרויקט פינוי בינוי רחב היקף במתחם לה גווארדיה, לאחר דיון בהתנגדויות שהוגשו לתוכנית. במסגרת הפרויקט, יהרסו שבעה בניינים משנות ה-60 של המאה הקודמת בני שלוש קומות עם 114 דירות ישנות, לטובת הקמה של 16 מגדלי מגורים בני 15-7 קומות שיכללו 420 יחידות דיור חדשות.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
אישור התב"ע מגיע פחות משנה לאחר שחברת אנשי העיר מקבוצת רוטשטיין זכתה בהליך שערכה עזרה ובצרון, חברת השיכון העירונית של עיריית תל אביב-יפו, עבור דיירי השכונה לקידום מיזם התחדשות עירונית ברחוב לה גווארדיה 45-35. התוכנית, שנערכה על ידי משרד אדריכלים רני זיס, כוללת בנייה בעירוב שימושים, לרבות 960 מ"ר שטחי מסחר עם חזית לרחובות וינגייט ויגאל אלון. שטח הבינוי למגורים עומד על 38 אלף מ"ר.
2 צפייה בגלריה
פרויקט לה גווארדיה תל אביב
פרויקט לה גווארדיה תל אביב
16 מגדלי מגורים בני 15-7 קומות
(הדמיה: ויופוינט)
התוכנית המעודכנת לאחר הדיון בהתנגדויות כוללת, בין היתר, 82 דירות קטנות בנות שני חדרים לטובת דיור בר השגה, מרחבים פתוחים וירוקים בין המבנים, שימור עצים וחניות על פי תקן חניה של 0.8 חניות לדירה. הדיירים שדירותיהם יהרסו יקבלו יחידות דיור בשטח ממוצע של כ-140 מ"ר עם מרפסת בשטח של 14 מ"ר, מחסן וחניה.
החברה תשקיע בפרויקט סך של כ-700 מיליון שקל, וההכנסות הצפויות ממנו מוערכות בכמעט מיליארד שקל, כאשר חלק החברות הוא כ-300 יחידות דיור. אנשי העיר פועלת כעת לקידום חתימות הדיירים והוצאת היתרי הבנייה. את אנשי העיר ורוטשטיין ליווה בעסקה מול עזרה ובצרון משרד עוה"ד הרצוג פוקס נאמן.
רון חן, מנכ"ל אנשי העיר מקבוצת רוטשטיין, מסר: "מדובר בפרויקט המשמעותי ביותר ברובע 9 בעיר, והוא צפוי לשנות לחלוטין את פני השכונה. המתחם משלב מסחר, מגורים חדשים ומודרניים, שטחים פתוחים לרווחת התושבים ושטחים משותפים הכוללים בריכה, חדר כושר, מועדון דיירים, חללי עבודה משותפים ועוד. פרויקט זה, יחד עם פרויקטים נוספים שאנחנו מתכננים בימים אלו, יובילו לשינוי באזור לטובתם ורווחתם של התושבים".
רוטשטיין נדל"ן היא חברה ציבורית הפעילה מעל ל-60 שנה, ומאז הקמתה עוסקת ביזום וביצוע פרויקטים גדולים למגורים ברחבי הארץ. החברה נסחרת בבורסה בתל אביב מאז שנת 1993 ונשלטת על ידי חברת אבני שוהם ייזום בע"מ, המוחזקת על ידי יצחק מירילשוילי ואבישי בן-חיים המשמש מנכ"ל החברה. אנשי העיר היא חברת התחדשות עירונית המתמחה בפרויקטים מסוג הריסה ובנייה, תמ"א 38/2 ופינוי בינוי בתל אביב ומוחזקת על ידי רוטשטיין (55%).