פרסום ראשון: רשת המסעדות "רק בשר" נקלעה לקשיים כלכליים ולחובות בסך כ-10 מיליון שקל ופנתה היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי בחיפה על מנת שימנה לה נאמן ויוציא לה צו הקפאת הליכים. השופטת בטינה טאובר נעתרה לבקשה והוציאה צו הקפאת הליכים זמני שיעמוד בתוקפו עד החלטה אחרת. משמעות הצו היא כי לא ניתן לפתוח או להמשיך בהליכים משפטיים נגד הרשת. כמו כן הוציאה השופטת צו האוסר ביצוע פעולות בנכסי החברות. דיון נקבע ל-26 באוקטובר.
הרשת העסיקה בשיאה 150 עובדים, וכיום מועסקים בה כ-80 עובדים בסניפים שלה ברמת החייל, חיפה וראשון לציון. מטרת הפנייה לבית המשפט היא לפעול להבראת הרשת ולגבש הסדר עם נושיה. המסעדות פועלות כיום כסדרן ובעלי הרשת מעוניינים להמשיך להפעילה ולא למכור אותה.
רשת "רק בשר" נוסדה לפני למעלה מעשור, בשנת 2008, על ידי הקיבוצניק והחקלאי דן ברנד (81) ובנו ליאור ברנד שכיום מנהל את הרשת. במסגרת הבקשה שהגישה הרשת באמצעות עוה"ד מישל חזן, אלינוי דראי ושרון רוזנגרט ממשרד בסרגליק-חזן, נטען כי "בקשה זו למתן צו פתיחת הליכים מוגשת לנוכח סחרור כלכלי אליו נקלעו החברות, אשר אירע בעיקרו עקב משבר הקורונה שפקד את מדינת ישראל. ממחזור הכנסות של 26.5 מיליון שקל בשנת 2019 ירד מחזור ההכנסות בשנת 2020 ל-15.5 מיליון שקל, ובנוסף לכך סניף שנפתח ברחובות בעלות של מיליוני שקלים נסגר אחרי שלושה שבועות מייד עם פרוץ הקורונה".
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
מנה במסעדת רק בשר ברמת החייל
מנה במסעדת רק בשר ברמת החייל
מנה במסעדת רק בשר ברמת החייל
(צילום: אלה סברדלוב קרן)
עוד נטען בבקשה לבית משפט כי "הגם שהחברות ספגו מהלומה כבדה כתוצאה ממשבר הקורונה ולירידה דרסטית בהיקף מחזורי המכירות בשנת 2020, הרי שהמדינה לא יצרה מנגנון פיצוי לחברות בהיקף המחזורים של החברות. עם זאת יודגש כי מדובר בחברות ותיקות ומובילות בתחומן, בעלות פעילות רווחית ובריאה במהותה".

"בעלי המניות הזרימו מיליונים ונותרו ללא נכסים"

מהבקשה עולה כי בעלי המניות ניסו לעצור את כדור השלג שנוצר תוך הזרמת הון עצמי בסך של כ-2.5 מיליון שקל על ידיהם ועל ידי קרובי משפחה. "יצוין כי לבעלי המניות אין נכסים כלשהם מהם ניתן להיפרע וכל הכספים שהיו להם בקופת גמל או בפנסיה נפדו למען התנהלות שוטפת של הרשת, בכלל זה תשלומי חובות. נכון להיום, אין לבעלים נכסי נדל"ן/מטלטלין/רכבים כלשהם שניתן להיפדות מהם", נטען במסגרת הבקשה. בעלי החברות לא משכו את משכורותיהם משך תקופה ארוכה ודאגו להזרים לחברות כספים מהונם הפרטי. כיום, גם כאשר לחברות הכנסות גבוהות - קשה עד בלתי אפשרי להשתקם ללא סיוע של בית המשפט כשמעל צווארן של החברות מתנופפת חרב נוכח החובות וההתחייבויות לספקים ונושים שונים שהביאו עימם הסגרים בתקופת הקורונה".
הרשת מציינת בנוסף כי הפנייה לבית משפט הינה במטרה לספק לרשת "פסק זמן" לתקופה קצובה, במהלכו תבצע הרשת תהליך התייצבות והתייעלות באמצעות הנאמנים שימונו שיביאו לפירעון מקסימלי של חובותיהן. "יודגש כי מדובר בחברות ותיקות ומובילות בתחומן. פעילותן של החברות הינה ריווחית במהותן ולחברות קיימת תוחלת הבראה משמעותית", נטען.
הרשת ביקשה למנות לה כנאמן את עו"ד שי גליקמן. במסגרת הבקשה נטען כי הבן של מייסד הרשת, ליאור ברנד, שכיום הוא מנכ"ל הרשת, "לאחר שנים בהם לחם למען המדינה ולטובתה במסגרת יחידת שלדג, הצטרף לבקשת אביו להקים את מסעדת 'רק בשר' הראשונה בתל אביב. המסעדה נפתחה בקונספט ייחודי שזכה להצלחה רבה - כל לקוח ניגש לויטרינה שבה הוא בוחר, בסיוע של קצב מומחה, את הבשרים אותם הוא יאכל במסגרת הארוחה במסעדה שיוכנו לפי טעמו האישי". עוד נטען כי בשנת 2019 עלויות המינהלה היו כ-240 אלף שקל לחודש וכיום עלויות המינהלה עומדות על סך של 50 אלף שקל בחודש (כולל שכר, הוצאות רכבים, ביטוחים וללא כל הוצאה מעבר).
פורסם לראשונה: 12:48, 23.10.22