נטפליקס דיווחה אמש לאחר נעילת המסחר בניו יורק על תוספת של 4.4 מיליון מנויים ברבעון השלישי, נתון שעלה על התחזיות שלה עצמה (3.5 מיליון) ועל ציפיות האנליסטים, שעמדו על 3.78 מיליון. בתום הרבעון עמד מספר המנויים המשלמים של נטפליקס על 213.6 מיליון.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
החולשה של נטפליקס בארה"ב באה לידי ביטוי גם ברבעון המדווח: מתוך התוספת האמורה של 4.4 מיליון מנויים חדשים, רק 70 אלף הגיעו מארה"ב וקנדה. בסך הכול ב-12 החודשים האחרונים הצטרפו לנטפליקס פחות ממיליון מנויים חדשים מהשוק הצפון-אמריקני (מספרם עומד עתה על 74 מיליון). ההחלטה של החברה להיכנס לשוק הגיימינג נובעת בין היתר מהרצון למשוך מחדש מנויים מארה"ב.
1 צפייה בגלריה
מתכון מיוחד
מתכון מיוחד
משחק הדיונון
(צילום: YOUNGKYU PARK/Netflix)
מניית נטפליקס איבדה 1.4% במסחר המאוחר, בעיקר בשל התחזית המאכזבת שפרסמה לתוספת של 8.4 מיליון מנויים חדשים ברבעון הנוכחי (רביעי 21). הציפייה היתה ש"משחק הדיונון", הסדרה המצליחה ביותר שהוציאה נטפליקס, תוביל לתחזית חזקה יותר, של 10-9 מילון מנויים.
על עד כמה הלהיט העצום מקוריאה הפך לתופעה עולמית מעידה אולי גם העובדה שהחלק העיקרי בשיחת הוועידה אתמול (ג') עם אנליסטים הוקדש ל"משחקי הדיונון" - בעיקר לתשובות על שאלות הנוגעות לסדרה. נטפליקס ציינה בין היתר ש-142 מיליון מנויים צפו בלפחות בשתי דקות מארבעת הפרקים הראשונים.
החברה סיימה את הרבעון עם רווח של 1.45 מיליארד דולר או 3.19 דולר למניה, משמעותית מעל לציפיות האנליסטים, שעמדו על 2.57 דולר למניה. ההכנסות הסתכמו ב-7.48 מיליארד דולר, לעומת 6.44 מיליארד דולר ברבעון המקביל ובדומה לציפיות השוק.