ההודעות כמעט של כל יצרניות ויבואניות המזון הגדולות בישראל על העלאת מחירים לקמעונאים, שמשמעותה בסופו של דבר היא התייקרות המוצרים לנו הצרכנים ברשתות השיווק, הפכה בחודשים האחרונים לדבר שכיח. בכל יום כמעט חברה אחרת מודיעה על התייקרות משמעותית, גם של מוצרי יסוד.
בריאיון לאולפן ynet, התייחס רמי לוי לגל ההתייקרויות, ונשאל האם הוא, בדומה לחלק מהרשתות שטענו כי הן נלחמות עם יצרניות המזון, נוקט באותה שיטה: "אנחנו לא נלחמים עם אף אחד, פשוט דואגים לתת לצרכן שלנו את הסל הזול ביותר. אצלנו לא העלו מחירים".
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
1 צפייה בגלריה
רמי לוי
רמי לוי
רמי לוי
(צילום: עמית שאבי)
אתה יכול להתחייב שגם לא תעלה מחירים? "אני יודע להתחייב שאני נותן את הסל הזול במדינה לאורך כל הדרך, ועל זה אני מתחייב".
ומה בנוגע למוצרי יסוד? "כל מה שקשור למוצרי יסוד, אצלנו לא יעלו המחירים, אלא להפך, נעשה מבצעים מעמיקים ואפילו נוריד את המחירים".
לוי טוען שהרשת שלו יודעת לעמוד על שלה מול יצרניות ויבואניות שרוצות לעלות מחירים: "אנחנו עושים את זה כל השנה, ולא רק עכשיו. אם יש יצרן שרוצה לעלות מחיר, ואין לזה הצדקה בכלל, אנחנו לא מעלים את המחיר, ואם הוא רוצה לבטל מבצעים, גם לזה אנחנו לא מסכימים".
לטענת לוי, הירידה של הרשת ברווחיות הגולמית ברבעון האחרון נובעת מהורדת מחירים שהייתה אצלו: "זה נכון שלקראת החגים עשינו מבצעים מעמיקים וירדנו בגלל זה ברווח הגולמי. אנחנו היחידים שירדנו ברווח הגולמי כי הורדנו מחירים לצרכן. אבל זה מה שנעשה לכל הדרך כדי לחזק את היסודות של העסק השלי - שהם הצרכנים".
מי אשם לדעתך בכך שהמחירים ברובן המוחלט של רשתות המזון מתייקרים? "המדינה. יש מכסים ומיסים מסביב שלא צריכים להיות. ברגע שיורידו הכל תהיה תחרות יותר מסיבית והייבוא יהיה חופשי. המחירים יירדו באחוזים רבים כי תהיה כלכלה חופשית. בסוף מדברים על זה שאנחנו יקרים יותר משאר מדינות ה-OECD ב-30%, וזה הכל מהרגולציה והמיסים שהמדינה משיטה עלינו".