אסם נסטלה מייקרת את מוצריה ב-2.9%-5.9%: החברה הודיעה היום (חמישי) לקמעונאים כי גם היא מעלה מחירים. זאת, למרות שבפברואר ביטלה התייקרות מתוכננת, בעקבות לחץ ציבורי.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
אסם הודיעה כי לא תייקר את מחירון מוצרי תינוקות מטרנה וגרבר, חטיפי במבה, מוצרי קפה (טייסטרס צ'ויס, נסקפה וסטארבקס), דגני בוקר נסטלה ופיטנס, שוקולד נסטלה ומזון לחיות מחמד (פורינה, פריסקיז פנסי פיסט, וואן, פרו פלאן, דוג צ'או ודוגלי). כן יתייקרו: מוצרי טבעול, סלטי צבר שלאחרונה עברו ריקול, ביסלי, בייגלה, שקדי מרק, קטשופ, ויטמינצ'יק ורטבים, פסטה אסם, פסטה פרפקטו, אטריות, פתיתים, בורגול, נודלס, קרוטונים, קוסקוס, מנה חמה, קמח תופח, אבקת מרק אסם, נמס בכוס, אינסטנט פודינג, ערגליות, פתיבר, קרמוגית, ג'לי, פירורית, דובונים, אפרופו, פופקו, קרם קרקר, סנסיישנל, עוגת הבית, בונז'ור, קיטקט ומוצרי פיטנס: גרנולה, חטיפים, קרקרים, עוגיות ופריכיות.
1 צפייה בגלריה
פסטה אסם על מדפי הסופר
פסטה אסם על מדפי הסופר
פסטה אסם על מדפי הסופר
(צילום: ענר גרין)
אסם היא חברת המזון השלישית בגודלה בישראל. בכיריה ראו ששטראוס ותנובה מעלות מחירים ללא התנגדות אדירה של רשתות וצרכנים והבינו שהקרקע הוכנה עבורם. אחרי שזוגלובק הודיעה אתמול על התייקרויות, הוחלט באסם לממש את ההחלטה שאופסנה ולייקר מוצרים. רוצים לדעת עוד? האזינו לקטע הרלוונטי ב"כסף חדש" באמצעות הסימניה בנגן.
במהלך השנה, גם בעקבות לחץ מחברת האם השוויצרית שנחשבת לאחת מחברות במזון הגדולות בעולם, אסם ניסתה להעלות מחירים בעקיפין: ביטלה מבצעים ללקוחות מוסדיים מה שלטענתם הביא להתייקרות של 5%. בנוסף, היא נכנסה לסכסוך עם יוחננוף על ביטול מבצעים על מוצריה וכן על מוצרים שהיא מפיצה כמו עוף טוב ובית השיטה. כמו כן, גלידות נסטלה העלו מחירים, אך זוהי חברה אחרת של נסטלה שכבר אינה קשורה לאסם. 
מהחברה נמסר כי "אסם נסטלה מתמודדת עם התייקרויות כבדות של עלויות חשמל, מים, ארנונה, חומרי גלם, חומרי אריזה ושינוע. מגפת הקורונה, המלחמה באוקראינה, ומשבר האקלים ההולך ומתעצם, יצרו משבר עולמי באספקת סחורות, והובילו לעליית מחירים חריפה בחומרי גלם בשנתיים האחרונות (מינואר 2021).
"כך למשל, מחירי החיטה עלו בכ-60%, רכז עגבניות התייקר ב-40%, מחירי הקפה עלו בכ-45%, מחירי הסוכר עלו בכ-28%, מחירי השמנים עלו בכ-50%, חיטת דורום לפסטה התייקרה בכ-75%, תירס התייקר בכ-33% וסויה התייקרה בכ-13%".
מנכ"ל אסם נסטלה, אבי בן אסאייג, מסר בהודעה לעיתונות: "זוהי אינה החלטה פשוטה עבורנו בימים בהם האינפלציה משפיעה על כל משפחה בישראל, ולכן נמשיך לספוג את מרבית ההתייקרויות.
"בשנה האחרונה נקטנו בשורה של מהלכי התייעלות משמעותיים לרבות הפחתת שכר ההנהלה, צמצום עלויות קבועות, עדכון הסכמי רכש, פיטורי עשרות עובדים במטה החברה והסחר ועוד. למרות מהלכים אלו, ובשל האינפלציה הגבוהה, קבלנו החלטה לעדכן בעיקר את מחירי המוצרים המיוצרים במפעלינו בישראל ומעסיקים כ-2,500 עובדים, מתוך צורך אמיתי להתמודד עם אתגרי השעה ובד בבד לשמור על יציבותם של מפעלי החברה בקריית גת, שדרות ויקנעם.
"דווקא בעת הזו, בחרנו גם להעלות את שכר המינימום לעובדי המפעלים והשטח ל-6,000 שקל. נזקי האינפלציה חסרי תקדים ועצומים בהיקפם. חשוב לומר כי לאחר עשור בו לא בוצע עדכון מחירון, זהו עדכון מתון המפצה באופן חלקי ביותר על ההתייקרויות, כאשר את רובן נמשיך לספוג".