עוד יוזמה לתמיכה באוקראינה תופסת תאוצה: בתוך 48 שעות, אנשים ברחבי העולם הזמינו 61.4 אלף לילות בנכסי Airbnb באוקראינה בשווי של כ-1.9 מיליון דולר. כך לפי ציוץ שפרסם אמש (שבת) מנכ"ל החברה, בריאן צ'סקי, בחשבון הטוויטר שלו.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
היוזמה יצאה לדרך ופורסמה ברשתות החברתיות בימים האחרונים במטרה לתמוך בבעלי הנכסים האוקראינים הנמצאים כעת תחת מתקפה רוסית כבדה ושאיבדו את הכנסותיהם בתקופה זו. מרבית המזמינים ככולם, אינם מתכוונים כמובן לשהות פיזית בנכס, אלא רק השתמשו בפלטפורמה על מנת לתמוך כספית באזרחים אוקראינים.
1 צפייה בגלריה
airbnb
airbnb
Airbnb
(צילום: shutterstock)
לפי סוכנות הידיעות בלומברג, כ-75% מההזדמנות התבצעו על ידי משתמשים בריטים, אמריקנים וקנדים. כך למשל, ג'וד ווילטון, שהזמינה שלושה לילות בנכסי Airbnb בקייב, בלבוב ובחרקוב, סיפרה הבוקר (א') בריאיון לאולפן ynet כי "רק רצינו להבטיח שאפשר לעזור למשפחות אז בחרתי דירות שהם באופן מוחלט של אנשים פרטיים ולא בבעלות של חברות גדולות".
שרי וויליס, המתגוררת במישיגן שבארה"ב, הזמינה גם לילות בנכסים באוקראינה וסיפרה: "ראיתי מה קורה באוקראינה ומאוד רציתי לעזור לאנשים. שידעו שהעולם תומך בהם אז שאלתי איך אפשר לעזור להם, קראתי וראיתי שאחת הדרכים לתמוך בהם כלכלית ושהם יקבלו את הכסף מהר ובצורה בטוחה זה באמצעות Airbnb.
"אנחנו עם מזל במקרה, בורכנו ונולדנו בארה"ב, אז כדי לשתף את המזל שלי שכרתי שלוש דירות בכ-500 דולר. זה משהו שאני יכולה להרשות לעצמי", אמרה וויליס.
יחד עם זאת, בהקשר זה יצויין כי בנוסף לכך שהתמורה במסגרת היוזמה בכל מקרה מגיעה למי שיש לו נכס להשכרה וגם אם לא מדובר בחברה, אלו לא בהכרח העניים ביותר במדינה, בסך הכל יש באוקראינה כ-17 אלף נכסים המיועדים להשכרה לטווח קצר. כלומר, בכל מקרה מדובר בשוק לא גדול מאוד, וכך גם התרומות שמגיעות בעזרתו.