האוצר קבע את התקציב שיינתן ללשכותיהם של ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו, ושל נשיא המדינה לשעבר, ראובן ריבלין. השניים סיימו באחרונה את תפקידיהם והם זכאים כעת ללשכה שתתוקצב על ידי המדינה. נודע כי התקציב ללשכת ריבלין יהיה 2.7 מיליון שקל לשנה ועוד שניים-שלושה מיליון שקל לאבטחה. כך נודע ל-ynet.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
האוצר קבע, בהתאם לחוק, כי ח"כ נתניהו, המשמש כראש האופוזיציה, יקבל תקציב של 1.7 מיליון שקל בתוספת מיליוני שקלים לאבטחה, בהתאם לצורך. לנתניהו כבר יש בכנסת לשכה מתוקף היותו יו"ר האופוזיציה. התקציבים יעודכנו עם הגיבוש הסופי של תקציב המדינה הדו-שנתי לשנים 2021 ו-2022.
1 צפייה בגלריה
ריבלין ונתניהו
ריבלין ונתניהו
בנימין נתניהו וראובן ריבלין
(צילום: קובי גדעון לע"מ)
בשנים קודמות עודכנו לא אחת במהלך השנה תקציבי לשכות של ראשי מדינה לשעבר כמו שמעון פרס ז"ל, אהוד ברק, אריאל שרון ז"ל, אהוד אולמרט וכמו כן של הנשיא לשעבר משה קצב, שזכויות שונות נשללו ממנו בעקבות הרשעתו בעבירות עם קלון וישיבתו בכלא.
נשיא מדינה לשעבר זכאי גם לקצבה לכל חייו בגובה שכרו כנשיא, לשירותים רפואיים שזכאי להם נשיא מכהן, לטלפון ואחזקתו, לדירת שרד בירושלים, לרכב שרד עם נהג, ללשכה ולמזכיר פרטי.
ראש ממשלה לשעבר זכאי במשך חמש שנים מסיום כהונתו לרכב שרד ונהג צמוד או להוצאות רכב המקובלים בדרגה הגבוהה ביותר בשירות המדינה, לפי בחירתו. כמו כן, הוא זכאי למשרד, ריהוט הולם וכוח אדם בהיקף שלא יעלה על שתי משרות. היקף אבטחתו בנסיעות נקבע על ידי זרועות הביטחון, בהתאם למקומות שבהם ישהה (עשוי להשתנות בחו"ל למשל).
הזכויות אינן מותנות בכך שהנשיא או ראש הממשלה יימנעו ממעבר מהמגזר הציבורי למגזר הפרטי עם סיום כהונתם והשימוש בהן אינו מוגבל לשימוש שאינו עסקי.