סמנכ"ל הכספים של רשת המוצרים לבית האמריקנית בד בת' אנד ביונד, גוסטבו ארנל (52), שנפל ביום שישי מהקומה ה-18 של גורד השחקים Jenga בטרייבקה, התאבד, כך קבע משרד הפתולוג הראשי של ניו יורק.
התאבדותו של ארנל מגיעה על רק תביעה שהוגשה ב-23 באוגוסט נגדו ונגד המשקיע העיקרי בחברה, ריאן כהן, על ידי קבוצה של בעלי מניות בטענה כי ביצעו הונאה שנקראת Pump and Dump - ניפוח מלאכותי של מחיר מניה באמצעות הצהרות חיוביות כוזבות ומטעות. אחרי התביעה מהחברה נמסר כי היא "בשלבים מוקדמים של הערכתה, אך לפי הידע הנוכחי היא אינה מוצדקת".
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
גוסטבו ארנל
גוסטבו ארנל
גוסטבו ארנל
(צילומים: shutterstock, לינקדאין)
מה שידוע בוודאות הוא שארנל מכר 55,013 מניות של Bed Bath & Beyond בהן החזיק בכמה עסקאות ב-16 וב-17 באוגוסט, שהסתכמו בכ-1.4 מיליון דולר. מאז אותה מכירה באמצע אוגוסט, כשמחיר המניה עמד על 23.08 דולר, היא נפלה בצורה דרמטית, כאשר אתמול נסחרה סביב 8.63 דולר בלבד.
כאמור, שבוע לאחר אותן מכירות, ארנל וכהן נתבעו בגין האשמות על ניפוח מלאכותי של מחיר המניות. התביעה הוגשה על ידי קבוצת בעלי מניות שטענו כי הפסידו כ-1.2 מיליון דולר בעקבות ההונאה לכאורה.
ארנל הצטרף ל- Bed Bath & Beyondרק לפני שנתיים. קודם לכן עבד כמנהל הכספים של מותג הקוסמטיקה Avon בלונדון, ובנוסף היו לו 20 שנות ניסיון בפרוקטר אנד גמבל.

זינוק ואז נפילה

עוד לפני שהוגשה התביעה, מניית בד בת' אנד ביונד קפצה ב-30% ב-16 באוגוסט, השלימה זינוק של 60% תוך שבוע ולמעלה מ-300% עד אמצע אוגוסט. הזינוק הגיע לאחר שפורסם כי כהן, משקיע מפורסם ויו"ר גיימסטופ, השקיע בחברה. למעשה, זרוע ההשקעות של כהן הייתה באותו הזמן השנייה בגודלה בחברה ויש לה שלושה דירקטורים בה, לאחר שזו קנתה אופציות לרכישת 1.67 מיליון מניות במחיר של 80-60 דולר למניה. כאמור, אתמול מחיר המניה עמד על 8.63 דולר בלבד.
ענקית הקמעונאות האמריקנית, שנחשבה בעבר לשליטה בלעדית בתחום המוצרים לבית ולאמבטיה, ראתה את הונה נמחק בתקופה האחרונה בעקבות ניסיון כושל לקדם את המותג הפרטי שלה. רק בשבוע שעבר הודיעה כי תסגור לא פחות מ-150 חנויות, תפטר 20% מעובדיה ותשנה את אסטרטגיית המכירה שלה בניסיון להפוך את העסק ממופסד למרווח.