מניית בד בת' אנד ביונד (Bed Bath & Beyond), חברת מוצרי הבית הוותיקה, קפצה אמש בכ-30% והשלימה בכך זינוק של כ-60% מתחילת השבוע. בכך, המניה רשמה שיא חיובי של כחמישה חודשים, לאחר שקפצה בחודש האחרון בלמעלה מ-300% בסך הכל.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
מדובר באחת מהמניות שבלטו במיוחד בשנה שעברה לאחר ש"צבא רדיט" - כינוי לקבוצת משקיעים שהתאגדו תחת הרשת החברתית וקנו יחדיו מספר מניות מדשדשות - דחפו את המשקיעים לרכוש את מניית החברה, בדומה לכפי שנעשה עם מניית גיימסטופ, AMC ואחרות.
1 צפייה בגלריה
בד בת' אנד ביונד
בד בת' אנד ביונד
בד בת' אנד ביונד
(צילום: shutterstock)
בד בת' אנד ביונד מפעילה כ-1,200 חנויות בארה"ב, בקנדה, במקסיקו ובאוסטרליה. למעשה, מדובר בחברת ענק הנמצאת במקום ה-381 בדירוג 500 החברות הגדולות בעולם של כתב העת האמריקני פורצ'ן (Fortune).
הזינוק האחרון הגיע לאחר שפורסם כי ריאן כהן (36), משקיע מפורסם ויו"ר גיימסטופ, השקיע בחברה. למעשה, זרוע ההשקעות של כהן היא כיום המשקיעה השנייה בגדולה בחברה ויש לה שלושה דירקטורים בה, לאחר שזו קנתה אופציות לרכישת 1.67 מיליון מניות במחיר של 80-60 דולר למניה.
אופציה היא למעשה חוזה המאפשר לקנות או למכור מניה במחיר קבוע מראש ובכך המשקיע מהמר על שווי המניה העתידי. כאן מדובר באופציות שתוקפן יפוג בינואר 2023.
בעקבות השיח הרב ברשתות החברתיות על אודות ההשקעה של כהן, כ-300 מיליון מניות של החברה החליפו בעלים עד אתמול בצהריים - כמעט פי 10 מהיקף המסחר הממוצע של המניה.
בדומה למקרים עברו של "צבא רדיט", גם הפעם מעריכים אנליסטים כי הרכישות הגדולות הפעילו "שורט סקוויז" על המניה וגרמו למשקיעים שהימרו כי המניה תרד לחזור בהם מההימור בכדי לצמצם הפסדים, מה שתרם עוד יותר לעליות.
לאחר העליות, "מניות מם" נוספות המזוהות עם "צבא רדיט", כדוגמת בלו אפרון, גיימסטופ, פובו-טיוי ויצרנית הגרילים וובר, זינקו בשיעור של 8% עד 53%.