בהמשך לסאגת גיימסטופ ובצל הבלאגן שעדיין ממשיך עם טסלה של אילון מאסק, "צבא הצעירים" של הרשת החברתית רדיט (Reddit) שוב עשה את שלו ולקח איתו הפעם את מניית בד בת' אנד ביונד (Bed Bath & Beyond), חברת מוצרי הבית הוותיקה.
איך קרה שהמניה שרק לפני שבועות ספורים קרסה בכ-30% זינקה בשבוע האחרון ב-80% ואילו עוד מניות בלטו בעולם בשבוע שעבר? ynet עושה סדר לקראת שבוע המסחר החדש שיפתח היום (ב') בוול סטריט.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
3 צפייה בגלריה
בד בת' אנד ביונד
בד בת' אנד ביונד
חנות של בד בת' אנד ביונד
(צילום: shutterstock)
בד בת' אנד ביונד מפעילה כ-1,200 חנויות בארה"ב, בקנדה, במקסיקו ובאוסטרליה. למעשה, מדובר בחברת ענק הנמצאת במקום ה-280 בדירוג 500 החברות הגדולות בעולם של כתב העת האמריקני פורצ'ן (Fortune).
מניית החברה (BBBY), אשר נפלה משווי של כ-53 דולר בינואר השנה לשווי של פחות מ-14 דולר בסוף חודש אוקטובר האחרון (ירידה של כ-74%), זינקה כאמור בשבוע שעבר בשיעור אדיר של 81% ואז ירדה מעט והשלימה את שבוע המסחר בעלייה כוללת של כ-60%.
ברקע, משתמשי רדיט דחפו את המשקיעים לרכוש את מניית החברה המדשדשת, בדומה לכפי שנעשה עם מניית גיימסטופ, AMC ואחרות, מה שאילץ את קרנות הגידור שהימרו שהמניה תרד לבצע "שורט סקוויז" (Short Squeeze) בכדי לנסות ולצמצם את הפסדיהן, פעולה שבעצמה הקפיצה את שווי המניה עוד יותר.
מספר אירועים נוספים שמיוחסים לעליות החדות הם ההודעה של החברה על שיתוף פעולה עם ענקית הקמעונאות קרוגר (Kroger), במסגרתו חלק ממוצרי החברה ימכרו באתר של קרוגר; הקמה של פלטפורמת מסחר דיגיטלית שתאפשר מכירות של חברות צד שלישי; קידום שני מנהלים בכירים והצהרת החברה כי תסיים את תוכנית הרכישה העצמית (buyback) של המניות שלה מוקדם בהרבה מהצפוי.

אנדר ארמור מזנקת

מניית חברת בגדי הספורט האמריקנית אנדר ארמור (Under Armour) זינקה בשבוע שעבר ב-14%. זאת, ברקע פרסום דו"חות כספיים טובים לרבעון השלישי של השנה במסגרתם דיווחה החברה כי המכירות והרווח צמחו גבוה מהצפוי.
3 צפייה בגלריה
אנדר ארמור
אנדר ארמור
עולה, אך עדיין רחוקה מאוד מהשיא. אנדר ארמור
(צילום: shutterstock)
בנוסף, החברה שיפרה את תחזיותיה ברבעון השני ברציפות וכעת צופה צמיחה של 25% במכירות בשנת 2021 בהשוואה לשנת 2020, ברקע לביקוש חזק למותגי האיכות (פרימיום) של החברה ולמרות האתגרים העולמיים בשרשראות האספקה.
מניית החברה נסחרה בתנודתיות בשנה האחרונה, אולם בסה"כ השלימה המניה עלייה של 44% מתחילת 2021 ושל 63% ב-12 החודשים האחרונים. יחד עם זאת, היא עדיין רחוקה מאוד מהשיא שרשמה בספטמבר 2015 ולקח לה כשנה עלות בחזרה לשווי שהייתה טרם תחילת משבר הקורונה, אז נפלה בכ-60%.

עוד בלטו במסחר בשבוע האחרון:

  • חברת מוצרי הספורט פלוטון (Peloton) רשמה ירידה של 39% בשבוע שעבר. מניית החברה, המייצרת בין היתר מערכות אופניים ביתיות והליכונים, עלתה מתחילת משבר הקורונה ועד חודש ינואר 2021 בכמעט 600%. אולם, מתחילת השנה, עם החזרה לשגרה של חדרי הכושר ובצל מספר תאונות שקרו בעולם עם ההליכון של החברה, נפלה המניה ב-62%. הירידות האחרונות משוייכות לפרסום דו"חות כספיים מאכזבים בהם החברה הנמיכה את תחזיות הרווח לחודשים הבאים.
  • חברת זילו גרופ (Zillow Group), המספקת מידע מקוון על אודות מחירי בתים, רישיונות בתחום הנדל"ן ומשכנתאות, ירדה ב-37% בשבוע שעבר. זאת, בהמשך לירידות שרשמה מניית החברה מתחילת השנה, שבשיאן הגיעו לכ-68%. ברקע: החברה הודיעה כי אחד המיזמים שלה שנועד לרכישה, שיפוץ ומכירה של בתים ברווח תוך זמן קצר הביא להפסדים של מאות מליונים בשל אי-דיוקים באלגוריתם הקובע את מחיר הבית.
הערה: ההשקעה בשוק ההון עשויה להיות מסוכנת ולהוביל להפסדים כלכליים קשים. אין לראות בכתבה זו המלצה או אי-המלצה בנוגע לכל אחת מהמניות המדוברות. הנתונים נכונים לסגירת המסחר בסוף השבוע האחרון ועשויים להשתנות. אין לבנקים וליועצי ההשקעות שום עניין אישי בנושא והסיקור אינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל סוחר.
הכתבה נכתבה בסיוע אילן גרינברג, אנליסט שווקים גלובליים ביחידת המחקר של בנק הפועלים.