המונים הסתערו הבוקר (א') על הסניף החדש של מחסני חשמל שנפתח היום באשדוד, שהציע לרגל האירוע הנחות חד פעמיות לפתיחה בלבד בשיעור ממוצע של 35% על מכשירי חשמל רבים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
כך למשל, סמארטפון שיאומי הדגם החדש נמכר ב-299 שקל לעומת 399 שקל, שואב אבק אלחוטי ב-99 שקל לעומת 199 שקל, טאבון גז ב-440 שקל במקום 990 שקל, מסך 85 ענק JVC ב-3,880 שקל במקום 4,990 שקל, מקרר שארפ משפחתי היברידי ב-2,290 שקל במקום 2,790 שקל, נינג'ה גריל יבואן רשמי ב-550 שקל לעומת 1,090 שקל, מגהץ ב-25 שקל, מיקרוגל ב-99 שקל וטוסטר אובן ב-49 שקל.
1 צפייה בגלריה
פתיחת סניף מחסני חשמל אשדוד
פתיחת סניף מחסני חשמל אשדוד
פתיחת סניף מחסני חשמל אשדוד

לדברי יורם בדש, מנכ"ל הרשת, המלאים ההתחלתיים אזלו תוך שעתיים ומשאיות פרקו מלאי נוסף. "יש מלאים לספקים ולכן יש עכשיו הנחות", אמר. "כל לקוח שהגיע לחנות היום גם אם אזל המוצר, יקבל במחיר הפתיחה. נכון שאנחנו מוכרים חלק מהמוצרים במחירי הפסד אבל הרווח שלנו הוא באקשן ובבאז סניף החנות. במקום קמפיין בטלוויזיה אנחנו משקיעים את הכסף במחירים המוזלים ובתדמית שלנו כרשת מוזלת. לגבי מחיר המלאים החדשים שיגיעו לפי שער הדולר והאירו שזינקו, נצטרך לראות אם הספקים יעדכנו מחיר. שוק החשמל הוא שוק תחרותי מאוד ובינתיים היבואנים הגדולים כמו סמסונג, נינג'ה ואלקטרה עושים מבצעים מעמיקים לחגים".
לרשת 45 סניפים (הסניף הישן באשדוד יוסב לחנות עודפים) והיא בבעלות אלקטרה מוצרי צריכה שבשליטת האחים זלקינד.
יצוין, כי להנחות העמוקות סייעה העובדה כי יבואני החשמל תקועים עם מלאים גדולים בו בזמן ששוק החשמל חווה ירידה משמעותית במכירות.

מגמת האטה ברכישת מוצרי חשמל לבית - גם בלהיטים

בהקשר זה נזכיר, כי דוח חצי שנתי של GFK, חברת הדירוג העולמית של ענף החשמל, שפורסם לאחרונה מלמד על האטה ברכישת מוצרי חשמל לבית – שוק שמגלגל מדי שנה 5.3 מיליארד שקל. על פי הדוח, נרשמה ירידה של 1.5%, אך ריאלית, בהתחשב בגידול האוכלוסייה ובמדד, מדובר בירידה ממוצעת של 5%. המגמה נרשמה לא רק בטלוויזיות, מקררים ותנורים, אלא בקטגוריות שעד לפני שנה נחשבו ללהיטים היסטריים, כמו שואבי האבק הרובוטיים, שירדו במחצית הראשונה של 2023 בשיעור של 8.5%.
עוד עולה מהדוח, כי הישראלים שידועים כחובבי מותגים, עוברים בחודשים האחרונים לחברות עממיות וזולות יותר.
על החולשה של השוק ניתן ללמוד גם מהפרסום לפיו שופרסל – מטעמי חוסר כדאיות כלכלית – מתכוונת להפסיק למכור מוצרי חשמל לבית בסניפיה הגדולים ובאתר האונליין שלה, והכריזה על "מכירת חיסול בהנחות של עד 60%".
מלבד המלאים איתם נתקעו היבואנים, הם סובלים גם מעליית שער הדולר ב-15% מול השקל שתבוא לידי ביטוי בהזמנות החדשות שלהם למלאים. לפי הערכה בשוק, היבואנים לא יספגו את כל העלייה וחלקה תגולגל לצרכן.